رئیس شبکه بهداشت دیر خبر داد؛

بهره‌مندی همه جمعیت شهرستان دیر از خدمات پزشک خانواده

بوشهر - رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: برنامه پزشک خانواده یکی از مهم‌ترین محورها در برنامه تحول نظام سلامت حوزه بهداشت است و تمامی جمعیت شهرستان دیر از خدمات آن بهره‌مند هستند.

بهره‌مندی همه جمعیت شهرستان دیر از خدمات پزشک خانوادهبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عادل مقدس صبح شنبه در حاشیه بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت بردخون با اشاره به اهمیت برنامه تحول نظام سلامت در ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی جامعه اظهار کرد: برنامه پزشک خانواده یکی از مهم‌ترین محورها در برنامه تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت به شمار می‌رود که بدان توجه شده است.

وی با بیان اینکه تمامی جمعیت شهرستان دیر زیرپوشش برنامه پزشک خانواده قرار دارد، گفت: بالغ‌بر ۵۹ هزار نفر از جمعیت روستایی، عشایری و شهری تحت پوشش برنامه پزشک خانواده و بیمه روستایی هستند و در همه ۵ مرکز خدمات جامع سلامت و ۱۶ خانه بهداشت و پایگاه سلامت به ساکنین این مناطق خدمات جامع بهداشتی و درمانی ارائه می‌شود.

وی افزود: در سال ۹۵ بر اساس نظارت و پایش اداره کل بیمه سلامت، وضعیت اجرای برنامه پزشک خانواده و بیمه روستایی در شهرستان نسبت به سال‌های گذشته ازلحاظ کمی و کیفی شاهد ارتقاء چشمگیری بوده‌ایم و دیر جزو شهرستان‌های شاخص و برتر در استان شناخته‌شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با اشاره به شاخص‌های برنامه پزشک خانواده تصریح کرد: در بخش شاخص‌های کمی در جذب و استقرار پزشک، ماما، دندان‌پزشک و سایر اعضای تیم سلامت با همکاری و مساعدت مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر وضعیت خوبی داریم.

وی بابیان اینکه سالانه بالغ‌بر ۱۲۰ هزار نفر از ویزیت پزشکان خانواده در شهرستان دیر بهره‌مند می‌شوند، عنوان کرد: خوشبختانه در سال ۱۳۹۵ هیچ واحد غیرفعالی در شهرستان نداشته‌ایم و همه واحدها و مراکز در حال ارائه خدمت هستند.

انتهای پیام /پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.