راه‌های مقابله با شایعه در فضای مجازی + اینفوگرافی

شایعه در هر مقطعی و محلی که رواج پیدا کند مخرب خواهد بود به خصوص زمانیکه فضایی برای پاسخگویی به شایعه وجود نداشته باشد، اینفوگرافی این خبر به شما راه‌های ایجاد شایعه و مقابله با آن را خواهد آموخت.

راه‌های مقابله با شایعه در فضای مجازی + اینفوگرافیبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اخبار و اطلاعات در فضای مجازی شاید جالب و جذاب باشند اما همه خبرها واقعیت ندارند و شایعه همه‌جا وجود دارد، چه در زندگی روزمره و چه در فضای مجازی، در فضای مجازی به دلیل گسترش ابزارهای اطلاع رسانی موج گسترش شایعات و اکاذیب نیز بیشتر و وسیعتر جریان می‌یابد و به خصوص با ایجاد شبکه‌های اجتماعی این روند سرعت بیشتری یافته است. از طرفی به دلیل تغییر در منابع در رسانه ها ( از خبرنگاران به شهروندان) راه‌های ورود خطا به رسانه‌ها نیز بیشتر شده است.

اینفوگرافی که در ادامه مشاهده خواهید کرد 10 مورد از خصوصیات شایعات و اکاذیب را بیان میکند، به طرح پنج شایعه رایج در فضای مجازی می پردازد، شما را با مفاهیم نشر، اکاذیب و شایعه آشنا خواهد کرد، ابزار مقابله با شایعه را تشریح کرده و دو عامل ایجاد شایعه را مطرح می کند.

راه‌های مقابله با شایعه در فضای مجازی + اینفوگرافی

برای نمایش عکس در سایز بزرگ بر روی آن کلیک کنید

انتهای پیام/

شایعه چگونه در فضای مجازی شکل می‌گیرد؟

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار