وال استریت ژورنال گزارش داد:

سریال عزل و نصب‌های غیرمنتظره ترامپ/ تاکنون چه کسانی از سمت خود در دولت جدید آمریکا کنار گذاشته شده‌اند؟

از زمانی که دولت جدید آمریکا قدرت را در دست گرفته تاکنون ۱۵ مقام ارشد از سمت خود برکنار شده‌اند.

سریال عزل و نصب‌های غیرمنتظره در دولت ترامپ/ تاکنون چه کسانی از سمت خود در دولت جدید آمریکا کنار گذاشته شده‌اند؟به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی با عنوان «جابجایی های دوران ترامپ» نوشت: تعداد زیادی از کارمندان ارشد و مقامات در هفت ماه نخست ریاست‌جمهوری ترامپ آمده اند و رفته اند و «استیو بنن» استراتژیست ارشد کاخ سفید پانزدهمین مقام است که از زمان به قدرت رسیدن ترامپ، اخراج شده است.

براساس این گزارش، از زمان تحلیف ترامپ در 20 ژانویه 2016 (7 ماه پیش)، 10 کارمند و مقام کاخ سفید و 5 کارمند شاخه اجرایی از کار برکنار شده اند. وال استریت ژورنال در ادامه این گزارش توضیحات کوتاهی از سوابق مقامات برکنار شده دولت ترامپ و دلیل برکناری آنها ارائه کرد.

در این گزارش، اسامی افرادی که عزل شده اند یا استعفا کرده اند به ترتیب آورده شده است: «سالی ییتس» وزیر موقت دادگستری آمریکا، «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی، «کریگ دیر» رئیس امور کشورهای نیمکره غربی در شورای امنیت ملی آمریکا، «پریت بهارارا» دادستان منهتن نیویورک، «کیتی والش» معاون رئیس دفتر کاخ سفید، «جیمز کومی» رئیس اف بی آی، «کی.تی.مک‌ فارلند» معاون مشاور امنیت ملی، «مایک دوبکه» مدیر ارتباطات کاخ‌سفید، «والتر شاب» مدیر دفتر ملاحظات اخلاقی دولت آمریکا، «شان اسپایسر» سخنگو و دبیر مطبوعاتی کاخ سفید، «درک هاروی» مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا در امور خاورمیانه، «رینس پیریباس» رئیس کارکنان کاخ سفید، «آنتونی اسکاراموچی» مدیر جدید ارتباطات کاخ سفید و «استیو بنن» استراتژیست ارشد کاخ سفید.

سریال عزل و نصب‌های غیرمنتظره ترامپ/ تاکنون چه کسانی از سمت خود در دولت جدید آمریکا کنار گذاشته شده‌اند؟

سالی ییتس- 20 ژانویه تا 30 ژانویه:
اولین نفری که از سوی ترامپ اخراج شد، «سالی ییتس» وزیر موقت دادگستری آمریکا بود. وی بعد از آنکه به وکلای دولتی آمریکا گفت که از فرمان اجرایی رئیس جمهور ترامپ که به دنبال تعلیق ورود مهاجران از هفت کشور اسلامی بود، دفاع نکنند، از کار برکنار شد. او در دوران اوباما وزیر دادگستری آمریکا بود و ترامپ نیز بعد از آنکه دوره رئیس جمهوری‌اش آغاز شد او را به عنوان سرپرست این وزارتخانه نگه داشته بود. (وی در دوره ترامپ 10 روز در این سمت باقی ماند).

مایکل فلین- 20 ژانویه تا 13 فوریه:
مایکل فلین مشاور امنیت ملی نیز نفر بعدی بود که از سوی ترامپ برکنار شد. وی بعد از افشاگری و اظهارات متناقضش در مورد تماسش با مقامات روسی قبل از مراسم تحلیف ترامپ، استعفا کرد.

کریگ دیر - 20 ژانویه تا 18 فوریه:
یک مقام دولتی گفت که کاخ سفید «کریگ دیر» رئیس امور کشورهای نیمکره غربی در شورای امنیت ملی آمریکا را بعد از آنکه وی از ترامپ و مقامات دولتی انتقاد کرد، برکنار کرد.

پریت بارارا - 20 ژانویه تا 11 مارس
«پریت بهارارا» دادستان آمریکا گفت که وی بعد از آنکه با درخواست وزارت دادگستری برای استعفای همگانی تمام دادستان های منصوب شده در دولت باراک اوباما مخالفت کرده بود، از سمت خود به عنوان دادستان منهتن آمریکا عزل شد. وی از سال 2009 عهده دار این سمت بوده است.

کیتی والش - 20 ژانویه تا 30 مارس
کاخ سفید اعلام کرد که «کیتی والش» معاون رئیس دفتر کاخ سفید نمی خواست به «سیاستهای اول آمریکا» -گروهی با هدف تقویت برنامه های ترامپ- بپیوندد.

جیمز کومی- 20 ژانویه تا 9 مه
ترامپ بطور غیرمنتظره «جیمز کومی» رئیس اف بی آی را برکنار کرد. وی (ترامپ) اول گفت که کومی را به علت رفتارش در تحقیقات از هیلاری کلینتون رقیب انتخاباتی وی برکنار کرده است اما بعدا گفت که دلیل برکناری کومی، تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا بود. کومی از دوره اوباما رئیس اف بی آی بود.

کی. تی. مک ‌فارلند- 20 ژانویه تا 29 مه
«کی. تی. مک‌ فارلند» معاون مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، که برای سمت سفیر آمریکا در سنگاپور معرفی شده است.

مایک دوبکه- 6 مارس تا 30 مه
«مایک دوبکه» مدیر ارتباطات کاخ‌سفید گفت که به دلایل شخصی از این سمت استعفا کرد.

والتر شاب- 20 ژانویه تا 19 ژوئیه
«والتر شاب» مدیر دفتر ملاحظات اخلاقی دولت آمریکا از اوایل سال 2013 به این سمت منصوب شد و بعد از اختلافات اخیر با دولت ترامپ، شش ماه قبل از آنکه دوره وی به اتمام برسد از سمت خود استعفا کرد.

شان اسپایسر- 20 ژانویه تا 19 ژوئیه
به نقل از یک مقام کاخ سفید، «شان اسپایسر» سخنگو و دبیر مطبوعاتی کاخ سفید به دلیل مخالفتش با انتخاب «آنتونی اسکاراموچی» از سوی ترامپ به عنوان مدیر ارتباطات جدید، از سمتش استعفا کرد.

درک هاروی - 20 ژانویه تا 21 ژوئیه
«درک هاروی» مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا در امور خاورمیانه که از سوی فلین عهده دار این سمت شده بود، بطور ناگهانی بعد از ماهها نزاع داخلی با کارمندان شورای امنیت ملی، کنار گذاشته شد.

رینس پیریباس- 20 ژانویه تا 28 ژوئیه
«رینس پیریباس» رئیس کارکنان کاخ سفید به علت تنش های داخلی عمیق در داخل بال غربی کاخ سفید که عمومی شد، برکنار شد. جان کلی وزیر امنیت داخلی جایگزین وی شد.

آنتونی اسکاراموچی- 21 ژوئیه - 31 ژوئیه
«آنتونی اسکاراموچی» 10 روز بعد از انتصاب خود به عنوان مدیر جدید ارتباطات کاخ سفید از سمت خود استعفا کرد. این برکناری چند روز بعد از آن صورت گرفته که نشریه نیویورکر مصاحبه ای تکمیلی با اسکاراموچی سرمایه گذار روزنامه وال استریت منتشر کرد که در آن وی به کارمندان ارشد در کاخ سفید حمله کرد.

استیو بنن- 21 ژانویه- 18 آگوست
«استیو بنن» استراتژیست ارشد کاخ سفید بعد از آنکه هفته نامه سیاسی آمریکایی مصاحبه ای از وی منتشر کرد که در آن وی برتری جویان نژاد سفیدپوست را نوعی دلقک خواند که کاملا از جامعه آمریکا عقب مانده اند، هدف قرار گرفت. وی از مشاوران دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا انتقاد کرده بود و برخلاف موضع گیری علنی رئیس جمهور ترامپ، احتمال اقدام نظامی آمریکا در کره شمالی را رد کرده بود.

انتهای پیام/ 

عزل و نصب‌های دولت ترامپ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
بزودی سلاطین ظالمین و ستمگر همچون ترامپ سقوط میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۷ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
اگراستیضاح شودشایدرئیس جمهوریکساله درتاریخ امریکاشود؟
Germany
ناشناس
۲۲:۴۴ ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
ما فکر کردیم که ما فقط احمدی نزاد داریم معلوم شد که ترامپ هم احمدی نژاد آمریکایی ها است
India
ناشناس
۲۱:۳۵ ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
با دست ترامپ ترمز ماشین جنگی آمریکا و هم پیمامانش برای همیشه کشیده خواهد شد. الهم عجل لولیک الفرج واعافیه و النصر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
ترامپ دیوانه است بعید است یک دوره کامل ریاستش باقی بماند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
اینکه شده مثل نادر شاه افشار
-
ناشناس
۱۸:۲۰ ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
اين ترامپ لعنتي را ول كنيد
آخرین اخبار