آغاز سال جدید تحصیلی حوزه‌های علمیه

سال جدید تحصیلی حوزه‌های علمیه قزوین با هزار طلبه در هفت حوزه علمیه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ رئیس حوزه علمیه استان در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی حوزه‌های علمیه گفت: در سال تحصیلی جدید در بخش برادران، ۲۰۰ طلبه جدید وارد تحصیلات علوم دینی می‌شوند و در سطوح مختلف از پایه یکم تا دهم حدود، ۸۰۰ طلبه تحت برنامه در حوزه‌ها و مدارس علمیه استان تحصیل می‌کنند.

حجت الاسلام عباسی با بیان اینکه حساسیت در جذب طلبه‌های جدید با هدف کیفی سازی حوزه‌های علمیه است افزود: آسیب‌هایی مثل ضعف در انگیزه و نیت و افسردگی حوزه علمیه و طلاب را تهدید می‌کند.

نماینده، ولی فقیه در استان هم در این مراسم، با بیان اینکه اساتید دارای ۵ ویژگی اند گفت: اساتید حوزه‌های علمیه باید طلاب را از شک به یقین، از دشمنی به خیرخواهی، از تکبر به تواضع، از ریا به اخلاص و از رقبت به دنیا به بی رقبتی دعوت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: در روایات فراوان سفارش شده که برای خدایا یاد بگیرید، برای خدا عمل کنید و برای خدا به دیگران بیاموزید و طلبه‌ها آمده اند آموزه‌های دینی را بیاموزند و به مردم نشر دهند.

وی اضافه کرد: عمل کردن به آموزه‌های دینی، امر به معروف و نهی از منکر، ترویج فضائل اخلاقی در جامعه مسائلی است که رسالت حوزه‌ها محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

 

شروع سال تحصیلی جدید  حوزه علمیه با هزار طلبه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.