رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم:

تسهیلات رونق تولید ویژه نوسازی و بازسازی واحدهای صنعتی

ذاکری گفت:تسهیلات برای نوسازی واحدهای سنگبری فرسوده در قم پرداخت می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ احمد ذاکری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از طرح پرداخت تسهیلات رونق تولید ویژه نوسازی و بازسازی واحدهای صنعتی استان خبر داد و گفت: با توجه به توانمندی‌های بسیار بالایی که در بخش تولید ماشین آلات فرآوری سنگ در کشور وجود دارد لذا در صورتی که متقاضیان جهت نوسازی خط تولید اقدام به خرید ماشین آلات تولید داخل نمایند از تسهیلات نوسازی با بازپرداخت ۳ تا ۵ ساله بهره مند می‌گردند.

وی افزود: تجربیات موفقی در استفاده از ماشین آلات فرآوری تولید داخل در معدودی از سنگبریهای استان وجود دارد که توانسته توانمندی این واحدها را در راستای صادرات مطلوب ارتقا دهد و با توجه به سهولت خرید این ماشین آلات و خدمات مناسب و به موقع پس از فروش پیش بینی می‌گردد متقاضیان استقبال خوبی از دریافت تسهیلات جهت خرید ماشین آلات تولید داخل داشته باشند و از طرف دیگر درخواستهای ارائه شده در اسرع وقت بررسی و مساعدت می‌گردد.

وی بیان کرد:با بیان اینکه کمیته تسهیلات ۱۱۱ پرونده را بررسی و به بانک‌های عامل معرفی کرده‌اند،با پرداخت این تسهیلات علاوه بر توانمندسازی این واحدها، پیش بینی می‌شود که بیش از ۳ هزار نفر اشتغالزایی ایجاد شود.

ذاکری تصریح کرد: این نوع تسهیلات در قالب سرمایه ثابت، سرمایه در گردش و نوسازی پرداخت می‌شود که بخش سرمایه ثابت ویژه حمایت از طرحهایی است که بیش از %۶۰ پیشرفت داشته باشند؛ و بخش سرمایه درگردش و نوسازی ویژه واحدهای دارای پروانه بهره برداری است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم  تصریح کرد:با اشاره به وقایع رخ داده در کشور قطر، ایران در جهت حمایت از کشور قطر و استفاده از فرصت‌های صادراتی آذرماه سال جاری در نمایشگاه مصالح ساختمانی که ویژه جمهوری اسلامی ایران در دوحه برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد و واحدهای صنعتی و ساختمانی استان نیز در این نمایشگاه حضور فعال خواهند داشت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به اقدامات استان در حمایت از واحدهای تولیدی استان قم، اظهار داشت: تاکنون ۲۱۱ واحد صنعتی تقاضای دریافت این تسهیلات را در سایت بهین یاب به نشانی Behinyab.com ثبت کرده‌اند.

انتهای پیام/ح

واحدهای فرسوده سنگبری قم نوسازی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار