نیروگاه‌های برق هوشمند در برابر حملات سایبری آسیب‌پذیرتر هستند

نوسازی و مدرن شدن سامانه‌های تولید و توزیع برق آمریکا، آسیب‌پذیری این نوع از زیرساخت‌ها را در مقابل حملات سایبری را به شکل چشمگیری افزایش داده است.

نیروگاه‌های برق هوشمند در برابر حملات سایبری آسیب‌پذیرتر هستندبه گزارش حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نوسازی و مدرن شدن سامانه‌های تولید و توزیع برق آمریکا، آسیب‌پذیری این نوع از زیرساخت‌ها را در مقابل حملات سایبری را به شکل چشمگیری افزایش داده است. سوجیت شنویی (Sujeet Shenoi) و همکارانش در دانشکده‌ی علوم رایانه‌ای تاندی (Tandy School of Computer Science)، وابسته به دانشگاه تالسا (University of Tulsa)، اخیراً در گزارشی به بررسی چالش‌های امنیتی پیش روی نیروگاه‌های هوشمند برق، پرداخته‌اند. گزارش آن‌ها، نکات کلیدی حیاتی برای تضمین امنیت منابع برق این کشور را ذکر می‌کند.

 شنویی در این مورد می‌گوید: «حملات سایبری پیچیده، به زیرساخت‌های پیشرفته و هوشمند، خطری نزدیک و واقعی است.» چنین حملاتی، با ایجاد اختلال و قطعی در سیستم‌های زیرساختی، مشترکان برق، مردم و صاحبان این صنایع را تحت تأثیر قرار داده و با چالش‌های متعددی مواجه می‌کنند.

 گرچه تنوع و پیچیدگی زیرساخت‌های مدرن و هوشمند، بررسی و آنالیز این بخش را از منظر امنیتی، بسیار دشوار ساخته است؛ اما این سامانه‌ها، به طور مداوم در مقیاس توپولوژي، تکنولوژی (سخت‌افزار، نرم‌افزار و سیستم‌عامل)، عملکرد و کنترل‌های امنیتی تکامل یافته‌اند. همین امر، زمینه را برای تحقیقات بیشتر، به منظور دستیابی به چارچوب مدون برنامه‌های مدیریت تهدیدات سایبری را فراهم می‌سازد.

منبع: سایبربان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.