هزینه 210 میلیارد ریالی دولت تدبیر و امید در بخش عنبران

دولت تدبیر و امید 210 میلیارد ریال دولت تدبیر و امید در بخش عنبران هزینه کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مجید خدابخش در جلسه شورای اداری بخش عنبران افزود: این میزان در حوزه های مختلف راه، تسهیلات اشتغالزایی و خوداشتغالی ، بهداشت ،آموزش و عمران شهری و روستایی هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه در پنج ماهه نخست سالجاری بیش از 700 گردشگر خارجی وارد استان اردبیل شده و از مکانهای دیدنی استان بازدید کرده اند گفت: بخش عنبران هم به دلیل دارا بودن شرایط اقلیمی و جغرافیایی مناسب حایز شرایط گردشگری از جمله بوم گردی در بخش عنبران علیا می باشد و با طراحی مناسب و بحث تورگردی می توان رونق گردشگری در این منطقه را ایجاد نمود.

استاندار اردبیل با بیان اینکه در زمینه گردشگری، منطقه بابا داوود عنبران نیز در حال طراحی است گفت: بخشی از کاربری سد عنبران نیز برای ایجاد فضاهای مناسب گردشگری اختصاص داده می شود.

خدابخش در ادامه با اشاره مشکلات پیش آمده پیرامون مسئله آب شرب بخش عنبران نیز گفت: با تدابیر اتخاذ شده برنامه ای به صورت میان مدت توسط مسئولان امور آب استان اتخاذ شد که مشکل آب شرب این بخش را به صورت موقت رفع کند تا در ادامه با تامین اعتبارات لازم این مشکل را به صورت ریشه ای حل و فصل نماییم.

وی افزود: طراحی های مهندسی شده برای تغییر کاربری سد عنبران به عنوان تغذیه مصنوعی چاههای کشاورزی انجام شده و برای تامین اعتبار و آغاز روند اجرایی به وزارت نیرو فرستاده شده است.

استاندار اردبیل در ادامه تولید انواع صنایع دستی از جمله گلیم را از مهمترین شاخصه های فرهنگی عنبران عنوان داشت و ادامه داد:با فعالیت 3 هزار نفر در این زمینه سالانه 120 هزار مترمربع گلیم در عنبران تولید می شود که این عامل می تواند باعث افزایش درآمدهای مردم و ایجاد اشتغال بیشتر در این منطقه شود.

 

انتهای پیام/ع

هزینه 210 میلیارد ریالی دولت تدبیر و امید در بخش عنبران

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.