سند وظایف مشاوران رؤسای دانشگاه‌ها در امور زنان و خانواده ابلاغ شد

مشاور وزیر علوم در امور زنان و خانواده از ابلاغ سند اهداف و وظایف مشاوران رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در امور زنان و خانواده با تائید وزیر علوم به این موسسات خبر داد.

سند وظایف مشاوران رؤسای دانشگاه‌ها در امور زنان و خانواده ابلاغ شدبه گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، الهه حجازی مشاور وزیر علوم در امور زنان و خانواده در دومین نشست مشاوران روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی درامور زنان و خانواده که با حضور محمد فرهادی وزیر علوم و شهیندخت مولاوردی دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی در این وزارت برگزار شد، اظهار کرد: سند اهداف و وظایف مشاوران روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در امور زنان و خانواده در حقیقت به فعالیت‌های این مشاوران در امور زنان و خانواده دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مشروعیت قانونی می‌بخشد و جایگاه آنان را تثبیت می‌کند.

وی افزود: تاکنون در ۳۳ دانشگاه و مرکز آموزش عالی کشور، مشاوران روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در امور زنان و خانواده منصوب شده‌اند و روز به روز شاهد افزایش این تعداد و همچنین ارتقای جایگاه آنان در ساختار دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی هستیم.

مشاور وزیر علوم در امور زنان و خانواده تاکید کرد: هدف اصلی انتصاب مشاوران روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در امور زنان و خانواده ارتقای کیفیت زندگی زنان دانشگاهی است و در این راستا شورای سیاستگذاری امور زنان و خانواده در وزارت علوم تشکیل شده است.

وی افزود: تدوین سند اهداف و وظایف مشاوران روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در امور زنان و خانواده در این موسسات، تشکیل شورای علمی حوزه ستادی کارکنان وزارت علوم، تدوین اهداف و وظایف برنامه‌های حوزه زنان و خانواده در سال ۱۳۹۶ و اعطای اولین جایزه زنان در علم از دستاورد‌های شورای سیاستگذاری امور زنان و خانواده در وزارت علوم بوده است.

حجازی با اشاره به تشکیل شورای علمی کارکنان ستادی وزارت علوم گفت: اعضای این شورا از کارشناسان ستاد وزارت علوم هستند.

وی گفت: هدف از تشکیل این ستاد این است تا بتوانیم نیاز‌های کارکنان زن را در حوزه ستاد وزارت علوم شناسایی کنیم و وضعیت آنان را ارتقا دهیم.

مشاور امور زنان و خانواده وزیر علوم با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری کارگاه‌های تخصصی و نشست‌های علمی و تدوین اولویت‌های پژوهشی در حوزه زنان و خانواده وزارت علوم گفت: از کار‌های مهم دیگر در این حوزه ایجاد یک هسته مطالعات حقوقی در امور زنان در دانشگاه علامه طباطبایی است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار