ابتکار در اولین دوره جایزه زنان در علم مطرح کرد؛

اختصاص ۳۰ درصد پروژ‌ها به زنان در دولت دوازدهم

معاون رئیس جمهور در امور زنان گفت: هدف گذاری در دولت دوادهم این است که ۳۰ درصد پروژه‌ها به زنان اختصاص پیدا کند.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در زنان در اولین دوره جایزه زنان در علم گفت:کسب علم یکی عامل پیشرفت است که خوشبختانه توسط زنان کشورمان روز به روز بیشتر شده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان افزود: قدرت و دانایی محور دستیابی به قدرت محسوب می شوند و کشورهایی که این روند را ادامه می دهند می توانند گام های خوبی بردارند.

ابتکار گفت: ما خیلی خوشحال هستیم که در دولت دوازدهم حضور زنان در جامعه با یک سیاستگذاری مشخصی شکل گرفته است.

وی افزود: امروزه باید 30 درصد پروژه ها به خانم ها اختصاص پیدا کند و باید در دولت و دانشگاه ها تحول مثبتی در این زمینه انجام شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان بیان کرد:این هدف گذاری خوب دولت دوازدهم است و حضور پر رنگ تر زنان براساس توانمندی ها در دولت دوازدهم باید صورت گیرد و از بانوان توانمند و شایسته استفاده شود.

ابتکار ادامه داد:باید توانمندی های هیئت علمی دانشگاه در زمینه فعالیت بانوان بیشتر شود به طوری که وقتی صحبت از نقش زنان در علم می شود  بیش از پیش مورد حمایت قرار گیرند.

وی گفت: امروز در عرصه علم زنان پیشرفت خوبی داشته اند که به اختصار می توان از مریم میرزاخانی نام برد که زن تراز اول جهان بود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان گفت:ما قطعا دختران زیاد و با استعدادی در این زمینه ها داریم و یکی از سیاست های ما برنامه ریزی برای نخبگان زن است.

ابتکار تصریح کرد:ما امروز فارغ التحصیلان زیادی داریم مهم ترین مسئله این است که دختران اهمیت زیادی دارند و لازم است به سمت کارآفرینی و مهارت یابی هدایت شوند.

وی یادآور شد: این گونه جایزه ها باید در زمان های مختلفی داده شود تا  حضور زنان در حوزه علمی بیشتر شکل بگیرد.

انتهای پیام/

 

30 درصد پروژه ها در دولت دوازدهم به زنان اختصاص پیدا می کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار