رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی؛

وضعیت بحرانی صنایع واگذار شده آذربایجان شرقی

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی به دلیل عملکرد نادرست سازمان خصوصی سازی در بحث واگذاری های انجام شده، بسیاری از صنایع استان دچار مشکلات بسیاری شده و به حالت بحرانی درآمده است.

وضعیت بحرانی صنایع واگذار شده آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حجت الاسلام والمسلمین علی مظفری رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی، در سی و دومین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی ضمن تاکید بر لزوم اصلاح روند واگذاری واحدهای اقتصادی و صنعتی دولتی به بخش خصوصی، گفت: متاسفانه به دلیل عملکرد نادرست سازمان خصوصی سازی در بحث واگذاری های انجام شده ، بسیاری از صنایع استان دچار مشکلات بسیاری شده و به حالت بحرانی درآمده است.

وی با بیان اینکه عدم نگرش تخصصی به امر خصوصی سازی اکنون صنعت کشور را دچار بحران کرده است و با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند، اذعان داشت: اگر راه حلی برای شناسایی آسیب های رخداده ارائه نشود، بحران صنعتی فراگیر خواهد شد.

وی با اشاره به مفاد پایان نامه آسیب شناسی خصوصی سازی آذربایجان شرقی و بخش استراتژیک آن که در جلسه ارائه شد، اظهار داشت: بیشتر تحقیقات انجام شده در کشور به شکل آکادمیک انجام می گیرد و گاها واقع بینانه نیست اما این پایان نامه نشان داد که می توان به صورت تخصصی و واقعی به بررسی آسیب های موجود پرداخت کرد.

مظفری ضمن ارائه برداشت خود از نقطه ثقل آسیب های مطرح شده، ادامه داد: طبق گزارشات مطرح شده برداشت هایی کلی از مشکلات کنونی سازمان خصوصی داشتم که درخواست دارم دستور کار شورا قرار گیرد.

وی اولین چالش جدی کشور در بحث خصوصی سازی را عدم بررسی اهلیت و صلاحیت خریدار قبل از واگذاری خواند و بیان کرد: این مسئله که از متمرکز شدن مدیریت خصوصی سازی در تهران ناشی می شود به دلیل عدم شناخت مسئولین آن منطقه از اقلیم های دیگر است.

وی با اشاره به اینکه تصمیم گیرندگان واگذاری در سازمان خصوصی سازی هیچ گونه آشنایی با صنعت و حساسیت های اجتماعی یک‌منطقه ندارند، گفت: علی رغم وجود افراد توانمند و متخصص در این سازمان نیاز است کمی به مسئولان استانی هم اعتماد کنند تا هنگام واگذاری یک شرکت نسبت به اقلیم آن تصمیم گیرند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه سازمان باید به دنبال حرکت به سمت بهبود باشد، خاطرنشان کرد: نباید منتظر وضعیت بحرانی یک شرکت برای واگذاری آن بود بلکه با اقدام زود هنگام و عهده گیری مدیریت توسط بخش خصوصی مشکلات را گرفت.


انتهای پیام /خ

ضرورت توجه سازمان خصوصی سازی به اهلیت متقاضیان خرید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.