استاندار خوزستان؛

فرودگاه اهواز در جایگاه پنجم کشور قرار دارد

استاندار خوزستان گفت: فرودگاه اهواز از لحاظ شاخص میزان جابجایی مسافر رتبه پنجم کشور را دارا می باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان با بیان این موضوع اظهار داشت: فرودگاه جدیدی که در اهواز تاسیس می شود باید تا 80 سال آینده جوابگوی نیاز استان باشد.
وی گفت: ظرفیت جابجایی مسافر در فرودگاه فعلی اهواز 900 هزار نفر در سال است ولی درحال حاضر سالانه 2.5 برابر این ظرفیت یعنی بالغ بر 2 میلیون و 300 هزار نفر مسافر در این فرودگاه جابجا می شود.
شریعتی با اشاره به رتبه پنجم فرودگاه اهواز در کشور در شاخص میزان جابجایی مسافر در کشور اذعان داشت: کارهایی برای افزایش ظرفیت جابجایی مسافر در فرودگاه اهواز انجام گرفته، اما کفایت نمی کند.
استاندار خوزستان تصریح کرد: با توسعه غرب کارون و پیش بینی اشتغال به کار 40 هزارنفر در این منطقه قطعا تردد در فرودگاه اهواز افزایش خواهد یافت.
این مقام مسئول بیان داشت: اهواز فرودگاه دیگری نیاز به احداث فرودگاه جدیدی دارد و از قبل هم این بحث مطرح بود اما به طور جدی پیگیری نشد.
غلامرضا شریعتی با بیان اینکه دولت اعتبار کافی برای ساخت فرودگاه ندارد اظهار کرد: برای ساخت فرودگاه جدید در اهواز باید از سرمایه گذار استفاده کرد و یک هزار و 200 هکتار زمین زمین مورد نظر این فرودگاه باید هر چه زودتر مشخص شود.
وی افزود: فراخوان جذب سرمایه گذار برای ساخت فرودگاه جدید آماده است و خرید خدمات فرودگاه را دولت تقبل کرده است.
شریعتی اذعان کرد: فرودگاه جدید اهواز علاوه بر جابجایی مسافر در صادرات می تواند در استان بسیار تاثیرگذار باشد و با توجه به افزایش صادرات به قطر و افزایش ترانزیت هوایی این فرودگاه می تواند کمک بزرگ به حمل و نقل هوایی و صادرات داشته باشد.
استاندار خوزستان اظهار داشت: ساخت فرودگاه جدید در اهواز نیاز به زیرساختی وسیع و کامل دارد و کارهای توافقی آن هم انجام شده است که با تصویب در شورای برنامه ریزی و گرفتن مجوز از منابع طبیعی و محیط زیست کلید ساخت این فرودگاه زده می شود.
یکی از دستور کارهای شورای برنامه ریزی استان تصویب تاسیس فرودگاه جدید در اهواز بود که اعضای شورا با اجرای این طرح رای موافق دادند.
انتهای پیام/گ

فرودگاه اهواز در کشور پنجم است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.