بازداشت سومین عامل حمله تروریستی به یک مسجد شیعیان در استرالیا

پلیس استرالیا از بازداشت سومین فرد مرتبط با بمب‌گذاری در مرکز اسلامی امام علی (ع) در ملبورن خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، پلیس استرالیا سه نفر را به اتهام به آتش کشیدن مسجد شیعیان در ملبورن در سال گذشته میلادی بازداشت کرد. دو نفر از این افراد پیشتر بازداشت شده بودند و در انتظار حکم دادگاه هستند. فرد سوم که یک مرد 29 ساله اهل ملبورن است اواخر روز گذشته (شنبه) بازداشت شد.

پلیس اعلام کرد سه شخص بازداشت شده دیدگاه‌های مشترکی با گروه تروریستی داعش دارند.

انتظار می‌رود همه این افراد به علت انجام حمله تروریستی در مرکز اسلامی امام علی (ع) در دسامبر 2016 با مجازات حبس ابد مواجه شوند.

استرالیا که یکی از متحدان آمریکا محسوب می‌شود از سال 2014 سربازانی را به عراق و افغانستان اعزام کرده است. به همین دلیل برای جلوگیری از احتمال وقوع حملات تروریستی از سوی برخی گروه‌های وابسته به داعش، این کشور تدابیر امنیتی را تشدید کرده است. مقامات استرالیا اعلام کرده‌اند که از آن زمان تاکنون 13 حمله تروریستی را خنثی کرده‌اند.

در ماه جاری میلادی دو نفر در استرالیا در خصوص توطئه قرار دادن یک وسیله انفجاری کنترل از راه دور در یک هواپیمای شرکت اتحاد متعلق به امارات، بازداشت شدند.

در دسامبر سال گذشته میلادی، مرکز اسلامی امام علی (ع) در شمال ملبورن استرالیا با بمب‌آتش زا مورد حمله قرار گرفت و دچار آتش‌سوزی شد. افراد ناشناس پس از این حمله بر روی دیوارهای مسجد کلمه «داعش» را به زبان عربی و انگلیسی نوشته بودند.


انتهای پیام/

سومین عامل حمله تروریستی به یک مسجد در استرالیا بازداشت شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار