پاسخ وزیر خزانه‌داری آمریکا به درخواستی برای کناره‌گیری‌اش از دولت با حمایت شدید از ترامپ

استیو منوچین در واکنش به درخواست هم‌دانشگاهی‌های سابق خود برای کناره‌گیری از دولت نژادپرست دونالد ترامپ، بیانیه‌ای صادر کرد.

پاسخ وزیر خزانه‌داری آمریکا به درخواستی برای کناره‌گیری‌اش از دولت، با حمایت شدید از ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، در واکنش به درخواست هم‌دانشگاهی‌های سابق خود که از وی خواسته بودند در اعتراض به واکنش رئیس جمهور این کشور به خشونت‌های شارلوتسویل از دولت کناره‌گیری کند، بیانیه‌ای صادر کرد.

او در این بیانیه که روز یکشنبه در صفحه توییتر وی منتشر شد، نوشت:

نامه هم‌دانشگاهی‌های من در دانشگاه ییل من را بر آن داشت که توضیحاتی درباره مسائل مهم و تصورات غلط به وجود آمده بیان کنم.

اول از همه باید بگویم که مفتخرم به عنوان هفتاد و هفتمین وزیر خزانه‌داری آمریکا در این مرحله حساس از تاریخ کشور خدمت می‌کنم و اقداماتی برای بهبود وضعیت اقتصادی انجام می‌دهم. من فکر می‌کنم فرصت مناسبی برای تسهیل قوانین، اصلاح مالیاتی و ایجاد میلیون‌ها فرصت شغلی از طریق افزایش رشد افتصادی فراهم شده است. افزون بر این من تمامی قدرت و امکانات اداره اطلاعات مالی و تروریسم را برای مقابله با تامین مالی تروریسم در داخل و خارج از کشور به کار خواهم گرفت.

این‌ها مهمترین اولویت‌های من به عنوان وزیر خزانه‌داری است. من مفتخرم که همراه رئیس جمهور در جریان رقابت‌های انتخاباتی به تمام کشور سفر کردم و از سوی وی به عنوان وزیر خزانه‌داری انتخاب شدم، و به تلاش برای اجرای برنامه وی ادامه می‌دهم.

دوم، در خصوص حوادث وحشتناک شارلوتسویل، من قویا اقدامات کسانی را که از روی نفرت و با هدف آسیب رساندن به سایرین عمل کردند، محکوم می‌کنم. اقدامات این افراد از نظر من، رئیس جمهور و دولت قابل دفاع نیست. همانطور که رئیس جمهوری در اولین واکنش شارلوتسویل گفت، ما باید با یکدیگر متحد باشیم و در آمریکا جایی برای این گونه خشونت‌ها وجود ندارد.

سوم، به عنوان یک یهودی، من تاریخ طولانی «خشونت و تنفر نسبت به یهودی ها» و سایر اقلیت‌ها و شرایطی را که موجب تقویت این خشونت‌ها می‌شود را به خوبی درک می‌کنم. باید بگویم که رئیس جمهوری به هیچ شکلی معتقد نیست که نئونازی‌ها یا سایر گروه‌های نفرت‌پراکن با گروه‌هایی که به طور مسالمت‌آمیز راهپیمایی می‌کنند، برابر هستند.

در آخر، به عنوان یک دانش آموخته دانشگاه ییل، من با جنگ فرهنگی در این کشور و تاثیرات آن بر افراد آشنا هستم، برخی از مسائل تاریخی پیچیده‌تر از آن هستند که رسانه‌های جمعی در ذهن ما گنجانده‌اند و اگر مساله به این سادگی بود، چنین اقدماتی از سوی سایر رؤسای جمهور، فرمانداران و شهرداران، بسیار پیش از انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور، اتخاذ می‌شد.

رئیس جمهور ما شایسته آن است که فرصتی برای پیشبرد برنامه‌های خود، بدون مانع‌تراشی کسانی داشته باشد که از زمان رقابت‌های انتخاباتی با وی مخالف بودند و اکنون تلاش می‌کنند تمرکز دولت و مردم آمریکا را از مسائل مهمی مانند رشد اقتصادی، امنیت ملی و اشتغال‌زایی، منحرف کنند.

وی در انتهای بیانیه خود نوشت من اتهامات وارده به رئیس جمهوری را درست نمی‌دانم و معتقدم وجود زنان و مردان بسیار شایسته در اطراف وی باید برای شما و همه مردم آمریکا اطمینان بخش باشد. تا وقتی که من وزیر خزانه‌داری هستم، تمام تلاش خود را برای انجام وظایفم در چارچوب خدمت به مردم آمریکا و دادن بهترین مشاوره‌ها به رئیس جمهور، به کار خواهم برد.

انتهای پیام/ 

پاسخ وزیر خزانه‌داری آمریکا به درخواست همکلاسی‌هایش برای کناره گیری‌ از دولت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار