شهروندان از خریدگوشت های فاقد مهر بهداشتی جداخودداری کنند

مسئول شبکه دامپزشکی ابرکوه گفت: از شهروندان خواهشمندیم از ذبح دام در خارج از کشتارگاه و یا خرید گوشت های فاقد مهر بهداشتی جدا خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  علی فاتحی مسئول شبکه دامپزشکی ابرکوه گفت:  کشتار بدون نظارت و غیر اصولی مخاطره آمیز است و می تواند منجر به بروز بیماری های مشترک و به خطر افتادن سلامت افراد شود به همین دلیل از شهروندان خواهشمندیم از ذبح دام در خارج از کشتارگاه و یا خرید گوشت های فاقد مهر بهداشتی و کشتار شده در خارج کشتارگاه جدا خودداری کنند.

فاتحی نیا در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت نظارت کارشناسان دامپزشکی بر روند کشتار و حمل اشاره نمود واز راه اندازی سیستم ثابت پیش سردگذاری لاشه های دام در کشتارگاه شهرستان ابرکوه خبرداد.

  فاتحی افزود: هدف از اجرای این طرح پیشگیری از سرایت بیماری های مشترک از حیوان به انسان است و در این فرایند PH گوشت کاهش یافته و علاوه بر نابودی بسیاری از عوامل بیماری زا از جمله تب کریمه کنگو منجر به تردی گوشت و ایجاد بو و طعم مطلوب می شود.

وی گفت: در کشتارگاه پس از کشتار، لاشه مورد بازرسی قرار گرفته و در صورت تایید سلامت، لاشه ها ممهور به مهر و لیبل بهداشتی دامپزشکی می شوند و با حفظ موازین بهداشتی و بعد از پیش سردگذاری به مدت 24 ساعت، به وسیله خودروهای مجهز به سردخانه به مراکز توزیع حمل می شود.

انتهای پیام/ ی

شهروندان از خریدگوشت های فاقد مهر بهداشتی جداخود داری کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار