رئيس پژوهشكده فرهنگ و معارف قرآن؛

انتشارجلد سوم كتاب اعجاز قرآن با گرايش شبهه‌پژوهی

رئيس پژوهشكده فرهنگ و معارف قرآن از انتشار جلد سوم كتاب اعجاز قرآن با گرايش شبهه‌پژوهی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ حجت‌الاسلام صادق یوسفی‌مقدم گفت: امروز در رسانه‌‌ها و فضای مجازی معاندان قرآن و دشمنان اسلام تلاش می‌کنند تا اعتبار، جایگاه و قداست قرآن را زیر سؤال ببرند.

وی خاطرنشان کرد: مسئله اعجاز قرآن جایگاه والایی دارد با اثبات اعجاز قرآن نبوت پیامبر اکرم(ص) ثابت می‌‌شود در حقیقت اعجاز قرآن با اثبات نبوت پیامبر اکرم(ص) ارتباط تنگاتنگ دارد.

رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن با اشاره به اهداف شبهات در زمینه اعجاز قرآن گفت: شبهاتی در زمینه قداست‌زدایی از جایگاه قرآن و نبوت پیامبر اکرم(ص) در اذهان مخاطبان مورد سؤال قرار گرفته به این ترتیب درباره قداست رسول خدا(ص) نیز پرسش‌هایی مطرح شده است.

وی به پروژه اعجاز قرآن با گرایش شبهه‌پژوهی اشاره کرد و افزود: در بحث اعجاز قرآن با گرایش شبهه‌پژوهی تحقیقات گسترده‌ای انجام شده تا کنون دو جلد کتاب در این زمینه منتشر شده و جلد سوم این اثر در حال انتشار است که در آینده‌ای نزدیک منتشر می‌شود.

یوسفی‌مقدم عنوان کرد: در جلد نخست مفهوم‌شناسی شبهه، ویژگی‌های شبهه‌گران و روش‌های القای شبهه، چیستی مفهوم اعجاز، اشکالات وارد شده بر اعجاز قرآن و طرح شبهات عمومی و اختصاصی  مورد بحث قرار گرفته است.

وی یادآور شد:‌ در جلد دوم پروژه تحقیقاتی اعجاز قرآن با گرایش شبهه‌پژوهی بحث تحدی و هماوردی و شبهاتی که معارضان بر قرآن مطرح کردند مورد بحث قرار گرفته است.

رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن با اشاره به شبهات مطرح شده در جلد سوم این پروژه تحقیقاتی گفت:‌ در جلد سوم مطالبی در زمینه کسانی که مدعی هماوردی هستند بیان شده و مورد نقد قرار گرفته و ثابت شده که آنها قدرت هماوردی با قرآن را ندارند.

وی یادآور شد: کتاب اعجاز قرآن با گرایش شبهه‌پژوهی ظرفیت این را دارد که در فضای مجازی قرار گیرد و همه علاقه‌مندان به قرآن آن را مطالعه کنند و هر کسی شبهه‌ای را مشاهده کرد به این کتاب مراجعه کند زیرا بسیاری از شبهات در این پروژه تحقیقاتی پاسخ داده شده است.

انتهای پیام/ت

جلد سوم كتاب اعجاز قرآن با گرايش شبهه‌پژوهی منتشر می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.