اعمال قانون بیش از ۲۱ هزار خودروی باری متخلف در ۴ ماه نخست سال

با اجرای طرح مدیریت و کنترل تخلفات اضافه بار و پارک حاشیه‌ای خودرو‌های سنگین در سطح شهر مشهد و حومه، ۲۱ هزار مورد ناوگان متخلف طی ۴ ماه نخست امسال اعمال قانون شدند.

اعمال قانون بیش از ۲۱ هزار خودروی باری متخلف در ۴ ماه نخست سال به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛   حسین مختاری مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد گفت: سالانه هزینه بسیار زیادی صرف مرمت، تعمیر و نگهداری زیرساخت‌های شهری نظیر روسازی معابر و پل‌ها می‌شود که یکی از مهم‌ترین علت‌های آن اضافه بار انواع وسایل نقلیه باری نسبت به بار مجاز است.


وی گفت: این سازمان  اقدام به تهیه طرحی با عنوان مدیریت و کنترل تخلفات اضافه بار نموده است که پس از تصویب در شورای اسلامی شهر مشهد از خردادماه سال گذشته ضمن اطلاع رسانی به شاغلین این حوزه عملیاتی شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد افزود: خودرو‌های سنگین و نیمه سنگین حمل و نقل بار ظرفیت مجازی برای بارگیری دارند که در کارت خودروی آن‌ها قید شده و این سازمان در تعیین ظرفیت مجاز نقشی ندارد و اگر بیش‌تر از این ظرفیت اقدام به بارگیری کنند متوقف و اعمال قانون خواهند شد.

حسین مختاری هدف اصلی از اجرای طرح مدیریت تخلفات اضافه بار را فرهنگ سازی دانست و ادامه داد: در مرحله اول اجرای طرح که خودرو متوقف و توزین می‌شود که در صورت داشتن بار اضافی ضمن ثبت مشخصات خودرو تذکرات لازم داده می‌شود و در صورت تکرار در مرحله بعد با همکاری پلیس راهور برخورد قانونی انجام می‌پذیرد.

وی ضمن تأکید بر نظارت و کنترل مطلوب بر نحوه عملکرد و فعالیت ناوگان حمل و نقل بار درون شهری و حومه گفت: تعداد تیم‌های فعال در این طرح ۲ اکیپ می‌باشند.

مختاری افزود: تاکنون ۵۵ هزارو 200مورد از ناوگان حمل و نقل بار درون شهری توسط اکیپ‌های بازرسی سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد کنترل و از این تعداد ۹ درصد و به عبارتی ۵ هزارو ۹ مورد از ناوگان کنترل شده دارای اضافه تناژ بودند.

مدیر عامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد افزود: به منظور سامان دهی تردد و توقف خودرو‌ها و ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین، این سازمان اقدام به احداث و توسعه مکان‌های خاص کرده است که توقفگاه‌های عمومی ناوگان باری نمایشگاه و میثاق از جمله این مکان‌ها می‌باشد، بهره برداری از توقفگاه معراج  یک توقفگاه دیگر تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: طی چهار ماه نخست امسال هزار و ۹، ۰، ۵ خودروی سنگین که در محدوده‌های شهرداری مناطق ۹-۱، ۰-۱، ۱ و ۱، ۲ اقدام به پارک حاشیه‌ای کرده بودند، جریمه و اعمال قانون شدند.

انتهای پیام // ف. م.
 
 
 

بیش از ۲۱ هزار خودروی باری متخلف اعمال قانون شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.