نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس:

اختصاص 30 میلیارد تومان اعتبار به راه آهن یاسوج

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت :۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای راه آهن "یاسوج-اقلید" اختصاص یافت.

اختصاص اعتبار به راه آهن استان به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛   غلام‌محمد زارعی  گفت: با پیگیری‌های انجام شده ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای تسریع در روند اجرایی طرح راه آهن یاسوج-اقلید اختصاص یافت.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی افزود: مرحله نخست راه‌آهن اقلید- یاسوج یکی از مهم‌ترین طرح‌های کهگیلویه و بویراحمد در حوزه حمل و نقل هم اکنون بیش از ۶۰ درصد پیشرفت کاری دارد.

وی ادامه داد: اعتبار این طرح به طول ۱۷۰ کیلومتر از محل اعتبارات ملی است که بهره‌برداری از آن موجب توسعه بیش از پیش استان در بخش‌های مختلف می شود.

زارعی با بیان اینکه مرحله نخست ساخت راه‌آهن اقلید-یاسوج بیش از ۶۰ درصد پیشرفت کاری دارد گفت: عملیات اجرایی مرحله اول آن شامل۲۷کیلومتر زیرسازی با اعتباری افزون بر ۱۵ میلیارد تومان است.

وی اضافه کرد: برای تکمیل و بهره‌برداری از این طرح ملی بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که امیدواریم دولت و وزارت راه و شهرسازی در این زمینه همکاری کنند.

زارعی توسعه استان را منوط به توسعه شبکه حمل و نقل اعم از ریلی، هوایی و جاده‌ای عنوان کرد و افزود: فراهم بودن زیرساخت‌ها در این حوزه موجب افزایش سرمایه‌گذاری و استقبال بیش از پیش سرمایه‌گذاران می‌شود.

انتهای پیام/ش

پیشرفت 60 درصدی راه آهن یاسوج - اقلید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.