هنرمند تبریزی عکاس برتر مستند سال ایران شد

عکاس باسابقه و خوش ذوق تبریزی از سوی انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران به عنوان عکاس برتر مستند سال ایران انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛علی حامد حق دوست عکاس باسابقه و خوش ذوق تبریزی از سوی انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران به عنوان عکاس برتر مستند سال ایران انتخاب شد.

این عکاس موفق تبریزی که از نامزدهای عکاس برتر بخش استانی نیز بود، شنبه شب در دومین گردهمایی نشان انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران مورد تجلیل قرار گرفت و لوح یادبود و جوایز این بخش را دریافت کرد.

حامد حق دوست سابقه همکاری با آسوشیتدپرس و خبرگزاری ایرنا آذربایجان شرقی را در کارنامه فعالیت های هنری و حرفه ای خود دارد و پیشتر با خبرگزاری های فارس و مهر، روزنامه های ایران و جام جم نیز همکاری کرده است.

علی حامد حق دوست متولد سال 1360 تبریز است و عکاسی را از سال 1377 با کار در آتلیه عکاسی پرتره آغاز کرد و همزمان به عکاسی مستند اجتماعی روی آورد.

وی در سال 1385 اولین عکاسی بود که از تبریز با آژانس عکس سوره شروع به همکاری و فعالیت در کار مطبوعاتی کرد و به صورت آنلاین، زندگی، آداب و رسوم و آئین‌های مردم و اتفاقات خبری آذربایجان شرقی و بخش‌هایی از استان آذربایجان غربی را پوشش می داد.

حامد حق دوست به عنوان عکاس مستند و خبری، زندگی مردم شهرهای مختلف ایران و خبرخیزترین کشورهای خاورمیانه همچون افغانستان، پاکستان و ترکیه را سوژه عکاسی خود قرار داده است.

آثار وی در بسیاری از مجلات و نشریات معتبر خارجی همچون نشنال جئوگرافیک، تایم، نیویورک تایمز، واشنگتن پست، گاردین، بوستون و روزنامه ها و مجلات داخلی زیادی چاپ و منتشر شده و وی شرکت در چندین جشنواره و ده‌ها نمایشگاه گروهی را در کارنامه خود دارد.

حق دوست همچنین جایزه‌های متعددی در زمینه عکاسی دارد.

 

انتهای پیام/ش

علی حامد حق دوست عکاس برتر مستند سال ایران شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.