جانبازان باید از امکانات شهری بهره مند شوند

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: مناسب سازی فضاهای شهری به منظور امكان بهره مند شدن جانبازان و معلولان از خدمات و امكانات اداری و عمومی، حق شهروندی اين بخش مهم از جامعه است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛نیک کردار معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه خدمت به جانبازان  امری مقدس  است گفت: جانبازان جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند و جانانه از اين آب و خاك دفاع كردند و حقی بسيار بزرگی برگردن ما دارند.


این مدیر ارشد حوزه عمرانی استان بیان کرد: اين حق شهروندی جانبازان و معلولان است كه همانند ديگر همشهريان از امكان دسترسی و بهره مندی  از خدمات اداری و بهداشتی و ديگر امكانات شهری برخوردار شوند.


وی با بیان اینکه مناسب سازی اماكن اداری و تجاری و فضاهای عمومی از جمله اولويت های مهم كشور است كه با جديد دنبال می شود گفت:استان كرمانشاه 23 هزار جانباز و حدود 33 هزار معلول دارای كارت شناسايی دارد و همچنين بخشی از جمعيت استان سالمند هستند وجود اين ميزان جمعيت، اين ضرورت را ايجاد می كند كه برنامه های مناسب سازی با جديت دنبال شوند.


 نيك كردار افزود: برای بهبود وضعيت مناسب سازی در ادارات و دستگاه های مختلف تلاش های بسياری صورت گرفته و موفق شده ايم در زمينه پيگيری مناسب سازی ها رتبه چهارم كشور را به دست آورده ايم.


وی در ادامه از ورود اتوبوس های يورو 4 به ناوگان حمل و نقل شهری خبر داد و گفت: خريد 50 دستگاه اتوبوس يورو 4 در دستور كار قرار دارد و نكته مهم اينكه اين در اين اتوبوس های جديد امكان استفاده جانبازان و معلولان فراهم شده است و اين دستگاه ها می توانند بخشی از مشكلات مسافرت های درون شهری  اين قشر از جامعه را مرتفع كنند.


وی تاكيد كرد: اگر پروژه ای در حين اجرا استانداردهای مناسب سازی را رعايت نكند، پايان كار به آن داده نخواهد.


معاون استاندار كرمانشاه همچنين از اجرای پروژه های مناسب سازی در شهرستان ها خبر داد و گفت: در هر شهرستان با توجه به نيازهای موجود، پروژه های مناسب سازی در فضاهای مختلف خدماتی، اداری و بهداشتی اجرا می شود اين پروژه ها به گونه ای برنامه ريزی می شوند كه تا پايان سال آماده بهره برداری می شوند.

 

انتهای پیام/ز

مناسب سازی شهر حق جانبازان است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار