شناسایی چالش‌ها و محدودیت‌های بخش کشاورزی استان اردبیل

چالش‌ها و محدودیت‌های بخش کشاورزی استان اردبیل شناسایی می‌شود تا راهکارهای لازم به منظور حل آنها ارائه شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسین کربلایی‌خیاوی رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل در جلسه عمومی در ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع آلاروق اردبیل اظهار داشت: تحقیقات کاربردی، تولید هسته‌های اولیه بذری، آموزش بهره‌برداران، ترویج کشاورزی، تولید محصولات فناورانه، نظارت بر تولید بذر، نهال، کود و سم و حفاظت و مدیریت ذخایر ژنتیکی از اهم فعالیت‌های سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی است.

وی دستاوردهای آموزشی سازمان را یکی دیگر از موفقیت‌هایی برشمرد که به همت همکاران در سال‌های گذشته تحقق یافته است و بیان کرد: تلاش و جدیت بر این است تا بتوانیم این دستاوردها را روز به روز در استان اردبیل افزایش و توسعه دهیم تا این امر زمینه‌ساز افزایش تولیدات کشاورزی شود.

رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل در زمینه رفع چالش‌های موجود در بخش کشاورزی گفت: رسالت اصلی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی، شناسایی چالش‌ها و محدودیت‌های بخش کشاورزی استان و ارائه راهکارهای لازم به منظور حل آن است.

کربلایی‌خیاوری تصریح کرد: اجرای پروژه‌های تحقیقاتی در زمینه علوم زراعی، باغی، خاک و آب، فنی مهندسی کشاورزی، گیاه‌پزشکی، علوم دامی، منابع طبیعی، حفاظت خاک و آبخیزداری در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان بر مبنای وظایف حاکمیتی سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی دنبال می‌شود.

وی افزود: سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با طراحی نظام نوین ترویج و جذب 10 هزار نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها شبکه گسترده ترویج را در یک هزار و 200 مرکز خدمات کشاورزی مدیریت می‌کند.

رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل اظهار کرد: بر اساس این طرح عرصه‌های تولید کشور به 10 هزار پهنه تقسیم‌بندی شده و مروجین مسئول پهنه‌ها به عنوان نمایندگان بخش کشاورزی با کشاورزان ارتباط مشاوره‌ای برقرار و پهنه تحت پوشش خود را مدیریت می‌کنند.

 

انتهای پیام/ع

شناسایی چالش‌ها و محدودیت‌های بخش کشاورزی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.