ساماندهی 650 موقوفه در اردبیل

۶۵۰ موقوفه در استان اردبیل ساماندهی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حجت‌الاسلام اکبر قیامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در بازدید از بقاع متبرکه اردبیل افزود: تنها ۱۰۰ مورد از موقوفات طی سال های اخیر در استان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه اغلب وقف ها با نیت عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) است، گفت: بخشی از وقف ها برای استفاده عموم مردم بوده و گروهی که وقف منفعتی است درآمد آن برای عموم مردم استفاده می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان به ضرورت ترویج وقف های فرهنگی و قرآنی در جامعه تاکید کرد و گفت: وقف یکی از سنت های حسنه در جامعه اسلامی و با هدف استفاده بهینه از امکانات موجود جامعه است.

قیامی با بیان اینکه وقف به دنبال متعادل سازی اقتصاد جامعه و توجه به محرومان پایه گذاری شده است، افزود: طی سال های اخیر ترویج اهمیت و جایگاه وقف در اردبیل به صورت جدی پیگیری شده و دستاوردهای قابل توجهی نیز داشته است.

وی تصریح کرد: علاوه بر ترویج خیرین به وقف اموال خود، اداره کل اوقاف جهت اعتماد سازی به دنبال اجرای امینانه نیت خیرین است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای جلوگیری از دست درازی متصرفان بیان داشت: در صورتی که وقف در جامعه اسلامی ترویج شود شاهد کاهش بسیاری از مشکلات اقتصادی و حتی آسیب های اجتماعی خواهیم بود.

 

انتهای پیام/ع

ساماندهی 650 موقوفه در اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.