گفتگوی رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا با مقام پاکستانی در مورد برقراری امنیت در مرز با افغانستان

جنرال جوزف ووتل رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در دیدار با مقامات پاکستانی از این کشور خواسته است تا از خاک پاکستان برای حملات تروریستی در کشورهای همسایه اش استفاده نشود.

گفتگوی رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا با مقام پاکستانی در مورد برقراری امنیت در مرز با افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز گزارش داده است جنرال جوزف ووتل رئیس فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده در دیدار با جنرال قمر باجوه رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان تأکید کرده‌است که از خاک پاکستان باید به هدف طرح ریزی حمله های تروریستی بر همسایه‌هایش استفاده نشود.

در گزارش آمده‌است که جنرال ووتل روز شنبه در سفرش به پاکستان با جنرال قمر باجوه رئیس ستاد ارتش پاکستان از این‌کشور دیدار کرد.

رویترز می‌گوید، یکی از پیشنهادها این است که اگر پاکستان رهبران ارشد طالبان و شبکۀ حقانی را حمایت نکند، ایالات متحده بررسی وضعیت پاکستان را مورد بازبینی قرار می دهد تا این کشور را در جمله کشورهای حامی تروریسم قرار دهد یا خیر.

همچنین آقای ووتل در دیدار با جنرال قمر جاوید باجوه فرمانده کل ارتش پاکستان در راولپندی پایگاه نیروهای زمینی ارتش پاکستان، در مورد برقراری امنیت و کنترل تروریسم در مرزهای مشترک اسلام آباد- کابل به بحث و تبادل نظر پرداختند.

باجوه همچنین در این دیدار از همکاری پاکستان برای برقراری امنیت در مرزهای مشترک با افغانستان اطمینان داد.

گفتنی است آقای ووتل در اسلام آباد با شاهد خاقان عباسی نخست وزیر موقت پاکستان بروی مسایل مهم منطقوی بحث و تبادل نظر کرده اند.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار