ارتقا کیفیت آموزشی و پرورشی محوری ترین سیاست وزارت آموزش و پرورش است

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: یکی از محوری ترین سیاست های وزارت آموزش و پرورش در حوزه تعلیم و تربیت ارتقا کیفیت آموزشی و پرورشی می باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، احمد ناصری،مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل در افتتاحیه دوره آموزشی هنرجویان امور زراعی سراسر کشور که در مجموعه رفاهی و آموزشی خانه معلم اردبیل برگزار شد، با بیان اینکه برگزاری دوره آموزشی ظرفیت و پتانسیل آموزشی و مدیریتی استان را ارتقا می بخشد، افزود: بایستی از برگزاری چنین دوره های آموزشی برای انتقال تجربیات مفید و سازنده نهایت استفاده را بکنیم.

وی با بیان اینکه مبنای فعالیت های آموزش و پرورش سند تحول بنیادین می باشد، گفت: یکی از محوری ترین سیاست های وزارت آموزش و پرورش در حوزه تعلیم و تربیت ارتقا کیفیت آموزشی و پرورشی می باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به اینکه در ادبیات مدیریت بهبود مستمر در تمامی حوزه ها مورد تاکید می باشد، تصریح کرد: ارتقا کیفیت آموزشی و پرورشی بعنوان یکی از برنامه های استراتژیک مورد تاکید دولت تدبیر و امید و وزارت آموزش و پرورش می باشد.

ناصری همچنین به شعار سال تحصیلی 96-95 در استان اردبیل که ارتقا کیفیت آموزشی و پرورشی با نوآوری و مدیریت مشارکتی بود اشاره کرد و خاطر نشان ساخت : در سایه برنامه ریزی بر مبنای شعار سال تحصیلی، شاهد نتایج مطلوب و موفقیت های چشمگیر در حوزه آموزشی و پرورشی بوده ایم.

وی در بیان شاخص های موفقیت استان اردبیل در ارتقا کیفیت آموزشی و پرورشی به تقویت گروه های تخصصی حوزه آموزشی از جمله انجمن های علمی و آموزشی اشاره کرد و گفت: حمایت های نرم افزاری، سخت افزاری و تامین فضا و امکانات آموزشی باعث رشد در فرایند آموزشی شده است.

مدیر کل اموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه تقویت گروه های آموزشی، توسعه نظارت آموزشی  را بدنبال دارد، یادآوری کرد: ارتقا جایگاه مدیر به عنوان رهبر آموزشی در مدرسه در سایه مسلط بودن مدیر آموزشگاه به فرایند های آموزشی و پرورشی می باشد.

ناصری همچنین در ادامه با اشاره به 19 ناحیه و منطقه آموزشی در استان گفت: استان اردبیل با 19 هزار نفر پرسنل و با احتساب دوره پیش دبستانی 230 هزار نفر که در 3 هزارو 395 واحد آموزشی و 12 هزار کلاس درس سازماندهی شده اند.

وی با عنوان اینکه 60 درصد دانش آموزان استان در دوره ابتدایی مشعول به تحصیل می باشند، گفت: استان اردبیل با 1 هزارو 750 روستا که از این تعداد در 1500 روستا فعالیت های آموزشی و پرورشی در حال برگزاری می باشد، یکی از استان هایی است که دارای روستا های پراکنده ای می باشد.

 

انتهای پیام/ح

افتتاح دوره آموزشی هنرجویان امور زراعی سراسر کشور در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.