تغییر در شدت و فصل بارش ها

تغییر فصل و شدت بارش ها در چندسال اخیر باعث وقوع سیل در فصل بهار و تابستان شده است .

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای قزوین در کارگروه امور سیل و مخاطرات دریایی ، برق و آب و فاضلاب گفت : بارش ها در چند سال اخیر به جای برف بصورت بارش باران و رگباری و تند شده است که موجب جاری شدن سیل می شود.
 
ملکی معاون همچنین از احتمال بارش های رگباری و احتمال وقوع سیل در شهریور ماه خبر داد.
 
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای قزوین با اشاره به وقوع سیلاب در فروردین و اردیبهشت امسال در بخش الموت و اسفرورین گفت : در این دو حادثه به راههای ارتباطی و پل ها آسیب زیادی وارد شد.
 
ملکی افزود : در سیلی که اردیبهشت ماه در حاشیه خَررود رخ داد در هشت نقطه تعیین شده یک و نیم میلیون متر مکعب آب وارد حوضچه های تغذیه مصنوعی شد.
 
زاهد پور سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان هم در این کارگروه بر بهسازی ، ترمیم و لایروبی ، رودخانه ها ، پلها و راههای ارتباطی برای جلوگیری از وقوع بحران های احتمالی بعد از وقوع سیل تاکید کرد.
 
زاهدپور همچنین خواستار جلوگیری از برداشت بی رویه از بستر رودخانه ها شد.
 
سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان با اشاره به احتمال بارش های رگباری و احتمال وقوع سیل در شهریور از مردم خواست : به هشدار های هواشناسی توجه و از نشستن و تفریح در حاشیه رودخانه و مسیل ها بویژه در هنگام بارندگی خودداری کنند.
 
انتهای پیام/
 

احتمال وقوع سیل در فصل بهار و تابستان با شدت بارش ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار