همراه با شهدا؛

زندگی نامه شهید محمود بالاگر

شهامت شهیدبالاگر به برخورد با ظالمان و منكران حقیقت خلاصه نمی‌شد بلكه شهامت و شجاعت او در غلبه بر هوای نفسانی نیز ستودنی بود.

زندگی نامه شهید محمود بالاگر /. شهید در رسیدن به حق ذره‌ای محافظه‌كاری نکردبه گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛شهید محمود بالاگر سال 1338 در اراک به دنیا آمد . پس از مدت کوتاهی با خانواده عازم تهران شد علاقه وافری به انجام احکام دینی داشت که پای بندی او به احکام شرع در حدی بود که تا زمان شهادت هیچ نماز و روزه قضا نداشت در سال های آخر دبیرستان مبارزات خود را علیه رژیم ستم شاهی شروع کرد و با پخش اعلامیه های امام با دیگران به بحث و گفتگو می پرداخت.

پس از پیروزی انقلاب بنا بر فرمان امام خمینی (ره)مبنی بر اینکه پادگان ها باید از مسلمان ها پر شود با اینکه می توانست معاف شود ولی داوطلبانه به خدمت رفت و در جبهه های غرب کشور مشغول به نبرد با دشمنان بعثی گردید.

پس از پایان خدمت با تأسف از اینکه به آرزوی خود نرسید به دنبال شغل بود که خدمت به اسلام در آن نهفته باشد و با این تصمیم مسئولیت واحد ضبط صوت در زب جمهوری را پذیرفت عشق به شهادت لحظه ای او را آرام نمی گذاشت و هر وقت شهدای جنگ را به تهران می آوردند به غسالخانه می رفت و برای شست و شوی آنها کمک می کرد سرانجام خود نیز به خیل شهیدان در روز هفتم تیر 60 پیوست.

شهامت ویژگی بارز شهید

شهید محمود بالاگر از كودكی و نوجوانی به شهامت شهره بود. او هیچ‌گاه در برابر حرف وعمل زور سر تسلیم فرود نمی‌آورد و هرگاه مشاهده می‌كرد كه حق كسی ضایع می‌شود برای احقاق حقوق وی لحظه‌ای درنگ نمی‌كرد. در راهپیمایی‌های ضد رژیم پهلوی و صحنه‌های دفاع مقدس بی پروا به مبارزه با دشمن برمی‌خاست و از این كه خاری و زبونی دشمنان را می‌دید خوشحال می‌شد . شهید در رسیدن به حق ذره‌ای محافظه‌كاری نمی‌كرد.

شهامت محمود بالاگر به برخورد با ظالمان و منكران حقیقت خلاصه نمی‌شد بلكه شهامت و شجاعت او در غلبه بر هوای نفسانی نیز ستودنی بود.

شهید با شجاعت زندگی كرد و با شجاعت نیز به شهادت رسید تا به مردم درس مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و عصیان را بیاموزد.


انتهای پیام/

بیوگرافی شهیدمحمودبالاگر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.