حسینی‌شاهرودی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد

رای نمایندگان به وزرا براساس تصمیمات شخصی بود نه فراکسیونی

نماینده مردم شاهرود گفت: قرار بود حداقل به پنج وزیر رای اعتماد داده نشود اما نمایندگان فراکسیونی عمل نکردند و شخصا رای دادند.

//سیدحسن حسینی‌شاهرودی نماینده مردم شاهرود در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به سوالی مبنی براینکه چرا با وجود تاکید فراکسیون‌های مجلس بر عدم رای اعتماد به پنج وزیر پیشنهادی دولت در خانه ملت اما نتیجه به نحو دیگری رقم خورد، گفت: نمایندگان در این دور فراکسیونی عمل نکردند بلکه به تشخیص خود به وزرای پیشنهادی رای اعتماد دادند.

وی ادامه داد: فراکسیون‌های مختلف سیاسی و تخصصی مجلس جلسات متعددی را با وزرای پیشنهادی برگزار کردند که بخش قابل توجهی از آن‌ها به دلیل حضور در دولت یازدهم سابقه و عملکردی مشخص داشتند اگرچه مابقی وزرا هم به غیر از دو نفر چهره آشنایی بودند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اثرگذاری لابی‌ها و جلسات وزرا با نمایندگان هم اظهار داشت: این جلسات و لابی‌ها هم بی‌تاثیر نبود اما تاثیر اساسی نداشت، قرار بود حداقل به پنج وزیر رای اعتماد داده نشود اما دیدیم که وزرای کشور، ارتباطات، کار و تعاون و جهاد کشاورزی آرای خوبی را کسب کردند.

حسینی‌شاهرودی همچنین با بیان اینکه عدم رای اعتماد به وزیر پیشنهادی نیرو تا حدودی براساس موضع‌گیری قومی انجام شد، تاکید کرد: آذری‌ها و جنوبی‌ها مشکلات حوزه آبی کشور را ناشی از اقدامات بیطرف در زمان وزارن تصدی بر وزارت نیرو می‌دانستند.

نماینده مردم شاهرود خاطرنشان کرد: البته بیطرف هیچ تلاش و لابی در مجلس انجام نداد و حتی بی‌انگیزه نطق دفاعی خود را انجام داد، اگر این اتفاق‌ها در مجلس رخ نمی‌داد مسلما رای خوبی کسب می‌کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار