محققان دانشگاه اصفهان موفق شدند؛

ساخت دستگاه هشدار دهنده خواب آلودگی رانندگان در دانشگاه اصفهان

محققان دانشگاه اصفهان موفق به طراحی و ساخت دستگاه هشدار دهنده خواب آلودگی رانندگان شدند که کاهش ۵۰ درصدی آمار حوادث مرگبار جاده ای را به دنبال داشته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عضو هیات علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه اصفهان از طراحی و ساخت دستگاه هشدار دهنده خواب آلودگی رانندگان و کاهش ۵۰ درصدی آمار حوادث مرگبار جاده ای خبر داد و گفت: دستگاه هشدار دهنده خواب آلودگی رانندگان با استفاده از تکنیک های هوش مصنوعی و پردازش تصویر با نظارت بر رفتار راننده و با اعلام خواب آلودگی و یا عدم توجه به جلو در کمتر از صدم ثانیه با هشدارها و پیام های صوتی راننده را از شرایط پرمخاطره آگاه می سازد.

سید امیر حسن منجمی در ادامه افزود: این دستگاه از واحد پردازنده، دوربین و واحد هشداردهنده تشکیل شده و به گونه ای طراحی شده که روی انواع خودروی سبک و سنگین و ماشین آلات صنعتی قابل نصب است.

وی تشخیص نزدیک به ۱۰۰ درصدی موارد خواب آلودگی و بی توجهی راننده به جلو، امکان فعالیت در روز و شب، قابلیت نصب بر روی اپراتورهای دوربین های مدار بسته و رانندگان ماشین آلات صنعتی و خیابانی را از مهمترین ویژگی های این دستگاه برشمرد.

عضو هیات علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر با اشاره به اینکه این سیستم مجهز به دوربین و برنامه هوشمند تشخیص است، گفت: این دستگاه در مدت زمان ۴سال و با هزینه ای حدود ۴۰۰میلیون ریال طراحی و ساخته شده و با شماره ۸۰۵۶۴ در اداره کل ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسیده است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.