وزیر دفاع امریکا از راهبرد جدید نظامی کشورش برای افغانستان دفاع کرد

جیمز متیس از راهبرد جدید نظامی کشورش برای افغانستان که به تازگی از سوی اداره دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا نهایی شده، دفاع کرد.

وزیر دفاع امریکا از راهبرد جدید نظامی کشورش برای افغانستان دفاع کردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، متیس که از شرق میانه دیدار می‌کند به خبرنگاران گفت که وی از این راهبرد که یک راهبرد جامع و کامل است حمایت می‌کند.

وی درباره جزییات راهبرد جدید نظامی امریکا برای افغانستان جزییاتی ارایه نکرده اما بیان داشت که به زودی جزییات این راهبرد اعلام خواهد شد.

دولت افغانستان نیز تاکنون درباره راهبرد جدید نظامی امریکا، هیچ معلوماتی را با رسانه‌ها و مردم شریک نساخته است.

به باور بسیاری از آگاهان امور، اداره ترامپ حتی رهبری حکومت وحدت ملی افغانستان را نیز در جریان این راهبرد قرار نداده‌اند.

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که رییس جمهور امریکا روز شنبه گفت، اداره وی تصمیم خود را در مورد جنگ ۱۶ ساله افغانستان نهایی کرده تا چگونه با آن برخورد کند.

اظهارات  ترامپ یک روز پس از ملاقات با تیم امنیت ملی اش در کمپ دیوید واقع در ایالت مریلند، بیان شد.

آقای ترامپ روز شنبه در یک پیام تویتر اش در مورد نشست کمپ دیوید نوشت که "روزی مهمی با جنرالان بسیار با استعداد در کمپ دیوید سپری شد و بسیاری تصامیم به شمول افغانستان گرفته شد."

رییس جمهور ترامپ نیز در مورد جزئیات تصمیم اداره اش در مورد جنگ افغانستان چیزی بیان نکرده است.

هربرت ریموند مک مستر، مشاور امنیت ملی ایالات متحده و سایر مقام های ارشد تیم امنیت ملی رییس جمهور ترامپ که در نشست کمپ دیوید حضور داشتند، طرفدار افزایش نیرو های امریکایی در افغانستان می باشند.

اما جیم متیس، وزیر دفاع ایالات متحده، هفته گذشته گفت که همه گزینه ها در مورد افغانستان وجود دارد به شمول خروج کامل قوای امریکایی از افغانستان، افزایش قوا و یا خصوصی سازی جنگ در آن کشور.

سارا هاکبی، سخنگوی قصر سفید پس از پایان نشست کمپ دیوید به خبرنگاران گفت که استراتیژی جدید "منافع ایالات متحده را در جنوب آسیا حراست خواهد کرد" اما در مورد جزئیات آن چیزی بیان نکرد.

در ماه های اخیر، مقامات ارشد ایالات متحده به شمول رییس جمهور این کشور چندین بار در مورد پالیسی جنگ امریکا در افغانستان، بحث کردند و گفتند که به زودی استرتیژی جنگ أفغانستان را نهایی خواهند کرد.

رییس جمهور ترامپ در اوایل این ماه گفت که به زودی در مورد استراتیژی جنگ در افغانستان تصمیم خواهد گرفت.

در آخرین مورد، ترامپ ۱۰ روز قبل در ایالت نیوجرسی به خبرنگاران در پیوند به تغییر استراتیژی امریکا در افغانستان گفت "این برایم یک تصمیم بسیار بزرگ است. یک وضعیت بهم خورده (در افغانستان) برایم به میراث رسید و ما این وضعیت را بهتر خواهیم ساخت."

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار