کتاب‌ها به داد پناهجویان گرفتار در یونان می‌رسند!

خبرگزاری فرانس ۲۴ در گزارشی نوشت نیاز به مواد غذایی دیگر در اولویت نیاز‌های پناهجویان نیست.

کتاب‌ها به داد پناهجویان گرفتار در یونان می‌رسند!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس24، یک خودروی «مینی‌ون» که در خیابان‌های «آتن» و در مقابل فروشگاه‌های آن توقف می‌کند و گروهی از پناهجویان در اطراف آن جمع می‌شوند برخلاف انتظار همگان مواد غذایی پخش نمی‌کند. آنچه در میان این پناهجویان توزیع می‌شود، کتاب است.

پس از اینکه کشورهای اروپایی مرزهایشان را به روی پناهجویان بستند ده‌ها هزار پناهجو در یونان گرفتار شدند؛ اما حالا با گذشت دو سال دیگر گرسنگی در اولویت نیازهای آنها نیست. حالا دیگر انتظار برای روشن شدن تکلیفشان و مشخص شدن آینده‌شان آنها را دچار ناامیدی و افسردگی کرده است. دست‌کم دو مرکز به طور جداگانه برای کمک به پناهجویان و پر کردن وقت آنها در طول روز فعالیتشان را آغاز کرده‌اند.

یک ون کوچک که کابین آن قفسه‌بندی شده بیش از 1000 کتاب را میان پناهجویان و مناطق فقیرنشین توزیع می‌کند. هدف از انجام این کار آشنا کردن این افراد با فرهنگ و ادبیات است.

این کتاب‌ها که به زبان‌ انگلیسی، یونانی، فرانسه، عربی، کردی و فارسی هستند یا از سوی خیرخواهان در یونان، بلژیک، انگلیس و لبنان اهدا شده‌اند یا از منبع پول‌های اهدا شده خریداری شده‌اند.

انتهای پیام/

 

ترویج فرهنگ کتابخوانی در میان پناهجویان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار