متیس: کاهش نیروهایمان در رزمایش با کره جنوبی ارتباطی به مسئله پیونگ یانگ ندارد

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد کاهش نیروهای این کشور در رزمایش مشترک با سئول، ارتباطی با تنش‌های پیرامون مسئله کره شمالی ندارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، جیمز متیس -- وزیر دفاع آمریکا -- امروز (یکشنبه) گفت کاهش تعداد سربازان آمریکایی شرکت کننده در رزمایش مشترک امسال با نیروهای کره جنوبی صرفا ناشی از لزوم کاهش پرسنل نظامی است و ارتباطی با تنش های اخیر با کره شمالی ندارد.

بنابر اعلام وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون)، حدود 17500 نظامی آمریکایی در رزمایش این ماه شرکت می کنند، در حالی که این تعداد پارسال 25 هزار نفر بود.

با توجه به افزایش تنش‌ها در شبه جزیره کره، چین که متحد و شریک تجاری اصلی پیونگ یانگ است، مانند روسیه از آمریکا و کره جنوبی خواسته است این رزمایش را برگزار نکنند. این رزمایش مشترک، با نام «نگهبان آزادی اولچی» ، از 21 تا 31 اوت برگزار خواهد شد و شامل شبیه سازی‌های رایانه‌ای خواهد بود که برای آمادگی در برابر جنگ احتمالی با کره شمالی هسته‌ای طراحی شده است.

متیس در سفر به اردن به خبرنگاران گفت این رزمایش ماه‌ها قبل برنامه ریزی شده است و تمرکز امسال آن بر عملیات ادغام است.

وزیر دفاع آمریکا افزود :«تعداد (نظامیان آمریکایی) طبق برنامه براساس اهداف رزمایش تعیین می‌شود و شما همیشه چیزی را که می‌خواهید بر آن تاکید کنید،‌انتخاب می‌کنید. در حال حاضر، تاکید بسیاری روی عملیات پست فرماندهی و همگرایی همه تلاش‌های وجود دارد.

پیشرفت سریع کره شمالی در تولید سلاح‌های هسته‌ای و موشک‌هایی که برد آنها تا خاک آمریکا برسد، به تنش‌ها در شبه جزیره کره دامن زده است.

انتهای پیام/

ارتباطی میان تعداد نیروهای آمریکایی در رزمایش با کره جنوبی و مسئله کره شمالی وجود ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار