مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان:

احداث ۷۰ هزار مترمربع فضای سبز در میدان استقلال

مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان اعلام کرد: در میدان استقلال ۷۰ هزار مترمربع فضای سبز ایجاد و ۱۱ هزار و ۱۰۰ گونه گل و گیاه زینتی کاشته شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،احمد سلیمانی پور اظهارکرد: میدان استقلال یکی از ورودی های اصلی شهر اصفهان به شمار می رود در این راستا کمربندی سبز حاشیه بزرگراه آزادگان را از سال گذشته تا اوایل امسال احداث کردیم.

وی تصریح کرد: از ورودی درب دانشگاه صنعتی تا میدان استقلال نیز فضای سبزی به وسعت ۷۰ هزار مترمربع احداث شد که شرایط خاص فضای سبز این میدان، استفاده از گونه های گیاهی با نیاز آبی کم و بادوام است.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در این میدان حدود ۱۱ هزار و ۱۰۰ گونه گل و گیاه زینتی به صورت کوپه کاری و گل دائمی کاشت شده و در این فرایند استفاده از گونه های گیاهی سازگار با شرایط گرم و خشک میدان استقلال مورد توجه قرارگرفت.

وی اظهارکرد: تعداد ۴۷۰۰ اصله درخت و درختچه در محوطه و حاشیه میدان استقلال از گونه های مقاوم به کم آبی مثل سرو نقره ای، زرشک قرمز، ارغوان، انواع ابریشم های ایرانی و مصری و غیره کاشته شده است.

سلیمانی پور با بیان اینکه در این میدان از درختچه های زینتی هم استفاده شده است، گفت: درختانی که در این میدان کاشته شده اند حدود ۱۵ تا ۲۰ سال سن دارند و این موقعیت فضای سبز پروژه را ۱۵ سال جلو انداخت.

وی تاکید کرد: در میدان بزرگ استقلال سعی شد با استفاده از چیپس های رنگی متن طراحی ها را پُر کنیم و با توجه به شرایط کم آبی از کمترین میزان چمن استفاده شود.

مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: حدود ۳ هزار مترغلاف گذاری به صورت طولی برای نقل و انتقال آب به لکه ها، لچکی ها  و لوپ های اصلی فضای سبز انجام و از ۵ هزار متر طولی سیستم های آبیاری تحت فشار به صورت قطره ای برای آبیاری مکانیزه استفاده کرده ایم تا هدر روی آب را به حداقل برسانیم.

وی در پایان از مدیران مناطق ۲ و ۱۲ که در احداث ابر پروژه میدان استقلال تلاش شبانه روزی داشتند تا اثری ماندگار و افتخار آفرین برای مردم رقم زنند، تشکر و قدردانی کرد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.