دیدار استاندار کرمان با هنرمندان برتر کرمانی

استاندار کرمان عصر دیروز از گالری سه تن از هنرمندان برتر استانی و کشوری بازدید کرد.

دیدار استاندار کرمان با هنرمندان برتر کرمانیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان عصر دیروز با حضور در منزل و گالری سه تن از هنرمندان برتر استانی و کشوری، ضیافتی پرمهر و سرشار از زیبایی را در تلفیق ذوق و معرفت نظاره گر شد.

رزم حسینی  در این بازدید در ابتدا به منزل یکی از هنرمندان خوش ذوق و ارزشمند این استان رفت که کار هنری خود را از 13 سالگی آغاز کرده و در رشته های مختلف و به صورت تجربی، آثار بی نظیری را خلق کرده است.


وی در بازدید از آثار ارزشمند 'حبیبه بدایت' (برومند) گفت: در این مکان اراده، پشتکار و امید را می بینم و بی شک جوانان باید با حضور در گالری هنرمندان، از یأس و ناامیدی دور شده و امید جدیدی را تجربه کنند.


وی خاطرنشان کرد: باید از امکانات موجود با حداقل هزینه کارگاه ها و گالری های زنده هنری را ایجاد کرد تا دانشجویان و عموم مردم بتوانند با ابعاد هنر و اثرگذاری آن آشنایی پیدا کنند.


وی در این بازدید بر صدور مجوز ایجادگالری هنری آثار هنرمند گرانقدر خانم بدایت ظرف یک هفته تاکید کرد و افزود: در منزل مسکونی این هنرمند و بر اساس علاقه وی بنیاد هنری ایجاد می شود و در این رابطه باید طرح های مد نظر این هنرمند ظرف سه ماه آینده به استانداری کرمان ارائه شود.وی بر آموزش هنری از سوی خانم بدایت نیز تاکید کرد.


حبیبه بدایت (برومند) متولد 1338 کرمان است و کار هنری خود را از 13 سالگی آغاز کرده است.


وی به صورت تجربی در حوزه های مختلف نقاشی،حکاکی روی مس، پته دوزی، معرق و منبت کاری و سایر هنرها فعالیت کرده و آثار ارزشمندی را بر جای نهاده است.


** دیدار استاندار کرمخان با استاد خوشنویس مطرح کرمانی


استاندار کرمان در ادامه از گالری استاد جمال الدین مودب نیز دیدن کرد و این هنرمند ارزشمند خطه کریمان در این دیدار گفت: تاکنون 11 میلیون واژه عشق و 55 میلیون ذکر را در کارهای خود نگاشته ام.


جمال الدین مودب افزود: هنرمند به دنبال دریافت کمک نیست و بزرگترین دشواری برای یک هنرمند، دیده نشدن، بی توجهی و بی معرفتی است.


استاد جمال الدین مودب فرزند محمد حسین، متولد سال 1327 هجری شمسی صادره از کازرون است.


وی از اساتید بنام خوشنویسی (نستعلیق عالی و ممتاز) و از شاگردان استاد مرحوم سید حسن میرخانی است.


تاکنون 400 اثر هنری توسط استاد مودب خلق شده است.


** دیدار استاندار کرمان با دیگر هنرمند خوشنویس کرمانی


استاندار کرمان در ادامه از گالری هنرمند ارزشی علی رشیدی نیز دیدن کرد.


رزم حسینی در این دیدار نیز بر رفع مشکلات احتمالی در مسیر تعالی هنر تاکید و در ادامه یکی از تابلوهای زیبای این هنرمند کرمانی را خریداری کرد.

 

انتهای پیام/س

 

دیدار رزم حسینی با هنرمندان برتر کرمانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار