تولید 150 هزار اصله نهال گرمسیری در هرمزگان

از ابتدای سال تا کنون 150 هزار اصله نهال گرمسیری در نهالستان باغو بندرعباس تولید شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس مجید پوربلیغی معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: تولید نهال در این نهالستان از اوایل خرداد آغازشده است.

وی پیش بینی کرد تا پایان آبان 300هزار اصله نهال دیگر از 40 گونه در این نهالستان تولید شود.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان افزود: تولید نهال امسال به علت افزایش نیاز استان حدود60درصد بیشتر از پارسال است.

پوربلیغی  گفت:برای تولید این نهال ها به بیش از 200 میلیون تومان هزینه شده است.

وی افزود: پارسال 300 هزار اصله نهال با هزینه 170 میلیون تومان در نهالستان باغو تولیدشد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: کهور ایرانی، کرت محلی، کنار، درمان عقرب، چوج، سپستان، چنال، گل ابریشم، گارم زنگی و اکالیپتوس از مهمترین گونه هایی است که در این نهالستان تولید می شود.

پوربلیغی افزود:این نهالستان سالانه ظرفیت تولید یک میلیون اصله با تنوع 50 گونه گرمسیری بومی و غیر بومی سازگار با شرایط آب و هوایی جنوب دارد.

وی گفت: 6 سال پیش یک میلیون اصله نهال در این نهالستان تولید می شد که بخشی از نیاز استان های همجوار نظیر بوشهر، سیستان وبلوچستان، کرمان را تامین می کرد.

پوربلیغی افزود:برای دستیابی به این ظرفیت به 300 میلیون تومان اعتبار نیاز است.

وی گفت: نهال های تولید شده درنیمه دوم سال که شرایط اقلیمی مناسبت تر است علاوه بر تامین نهال شهرستان ها در مدارس، دانشگاه ها، مراکز صنعتی ونظامی، پالایشگاه ها وشهرک های صنعتی نیز توزیع می شود.

تولید نهال در این نهالستان تا آبان ادامه دارد.

نهالستان باغوبا 5 هکتار وسعت به عنوان بزرگترین نهالستان جنوب کشور در سال 1354 باهدف تامین نهال ها برای تثبیت ماسه های روان در15 کیلومتری شهر بندرعباس ایجاد شد.

انتهای پیام/ف

افزایش تولید نهال در هرمزگان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.