افزایش 7 درصدی ازدواج در رفسنجان

معاون دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: راه اندازی کارگروه تخصصی ویژه ازدواج و طلاق موجب افزایش 7 درصدی ازدواج در این شهرستان شده است.

افزایش 7 درصدی ازدواج در رفسنجانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛  احمد جمالی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آمار طلاق در این شهرستان 17 درصد کاهش و آمار ازدواج نیز 7درصد افزایش یافته و این در حالی است که آمار ازدواج کشوری 5 درصد افزایش را نشان می دهد.


وی بیان کرد: عملکرد همه نهادها از جمله دادگستری، معاونت بهداشتی و دیگر متولیان در این راستا موثر بوده و قابل تقدیر است.


جمالی زاده افزود: تشکیل کلاسهای تکمیلی مشاوره ازدواج، برگزاری جلسات و کارگاههای آموزشی متعدد در جهت توانمندسازی مشاورین و جوانان از سوی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در امر کاهش طلاق و افزایش ازدواج مفید بوده است.


جمالی زاده در بخش دیگری از سخنانش به اجرای فاز دوم برنامه خدمات نوین سلامت (ایراپن) اشاره کرد و گفت: این طرح برای هشت عامل خطر و چهار بیماری است که بیش از 70 درصد علت مرگ و میر مردم کشور را تشکیل می دهد.


وی بیان کرد: امروز سلامت مردم از ناحیه بیماری های غیر واگیر به خطر افتاده و 4 عامل خطر رفتاری شامل تغذیه نامناسب، کم تحرکی ، استعمال دخانیات و مصرف الکل و 4 عامل بیولوژیک شامل فشار خون، قند خون، چربی خون بالا و چاقی است که منجر به بروز بیماری های قلبی، آسم، سرطان و دیابت می شوند.


وی ادامه داد: این عوامل 76 درصد از مرگ و میرها در کشور را شامل می شود که به همین منظور برای پیشگیری و کنترل این موارد برای هر شهروند یک پرونده سلامت تشکیل شده تا ' خدمات نوین سلامت ' به واسطه وجود این پرونده به مردم ارایه گردد.


دکتر جمالی زاده عنوان کرد: این برنامه شامل خطرسنجی 10ساله سکته های قلبی، مغزی و غربالگری سرطان های پستان، کولورکتال و دهانه رحم است که برای همه افراد بالای 30 سال اجرا می شود.


وی بیان کرد: قبلا در فاز اول، خدمات نوین سلامت در شش مرکز بهداشتی رفسنجان از جمله قاسم آباد، حمید آباد و عرب آباد و سه مرکز شهری شماره 1 ، 2 و 5 ارایه می شد.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خاطرنشان کرد: در فاز دوم در ده مرکز جامع سلامت در رفسنجان و انار از جمله کبوترخان، لاهیجان، هرمزآباد، کریم آباد محقق، عباس آباد آقا غفور، اسماعیل آباد نوق، صفاییه ، بهرمان ، امین شهر و لطف آباد انار این طرح آغاز شده و تمامی افراد بالای 30 سال تحت پوشش این مراکز خدمات فوق را دریافت می نمایند.


وی اظهار کرد: قرار است تا مدتی دیگر تمام مراکز شهری و روستایی در 2 شهرستان انار و رفسنجان این برنامه را اجرا کنند.

 

انتهای پیام/س

 

کاهش 17درصدی طلاق و افزایش 7 درصدی ازدواج در رفسنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار