ترامپ امشب راهبرد جدید آمریکا در افعانستان را اعلام می‌کند

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: ترامپ دوشنبه شب به وقت محلی راهبرد جدید آمریکا در افغاستان را اعلام می‌کند.

ترامپ امشب راهبرد جدید آمریکا در افعانستان را اعلام می‌کندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، هنوز از جزئیات این راهبرد اطلاعاتی منتشر نشده اما دیشب جیم متیس، وزیر دفاع امریکا که عازم اردن بود، نیز تایید کرد که دونالد ترامپ پس از بررسی‌های جدی تصمیم خود را درباره راهبرد ایالات متحده در افغانستان اتخاذ کرده است.

ترامپ روز شنبه اعلام کرده بود تصمیم نهایی درباره آینده افغانستان را اتخاذ کرده است. رئیس جمهوری آمریکا در حساب توئیتر‌اش با اشاره به نشست‌ با جنرال های نظامی در کمپ دیوید، تصمیم در مورد افغانستان را یکی از تصمیمات مهم گرفته شده در این نشست اعلام کرد.

او در توئیت خود نوشت: «روز مهمی در کمپ دیوید همراه با جنرالهای با استعداد و روسای ارتش سپری شد. تصمیمات بسیاری گرفته شد، از جمله در مورد افغانستان.»

از سه ماه پیش، برخی سناتورهای ارشد از جمله جان مک کین از رئیس جمهوری آمریکا خواسته بودند استراتژی جدیدی در افغانستان اتخاذ کند.

هرچند هنوز جزئیات راهبرد جدید آمریکا مشخص نیست اما روز یکشنبه برخی رسانه های این کشور در گمانه زنی خود از افزایش نیروی آمریکا در رویکرد جدید دولت ترامپ خبر دادند.

این رسانه ها نوشتند در استراتژی جدید، آمریکا قصد دارد چهار هزار نیروی نظامی جدید به افغانستان اعزام کند.

در حال حاضر حدود ۸ هزار و ۵۰۰ نیروی نظامی آمریکا در افغانستان حضور دارند.

آمریکا از سال ۲۰۰۱ در افغانستان حضور دارد اما در سالهای اخیر دولت اوباما تلاش کرد نیروهای آمریکا در این کشور را به کمترین میزان در ۱۵ سال اخیر برساند. با این حال برخی منتقدان می گویند کاهش شدید نیروهای آمریکایی و ضعیف بودن دولت مرکزی افغانستان موجب قدرت گرفتن القاعده و داعش در این کشور شده است.

جیمز متیس وزیر دفاع، رکس تیلرسون وزیر امور خارجه، مایک پمپئو رئیس سازمان سی آی ای و اچ آر مک مستر مشاور امنیت ملی پرزیدنت ترامپ در نشست روز جمعه حضور داشته اند. مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا هم با کوتاه کردن سفر به آمریکای جنوبی در این جلسه حاضر بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.