ثبت بیش از 19هزار مورد ازدواج در استان

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت:سال گذشته 19 هزار و 913 مورد ازدواج در استان به ثبت رسید.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛مرتضی کوهی معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: سال گذشته 19 هزار و 913 مورد ازدواج در استان کرمانشاه به ثبت رسیده که این میزان نسبت به سال ماقبل آن با ثبت 20 هزار و 283 مورد، حدود 300 مورد کاهش داشته است و در طرف دیگر آمار طلاق استان با ثبت 5162 مورد کاهش اندکی نسبت به سال 1394 داشته است.

وی ادامه داد: طلاق یکی از آسیب‌های شایع استان است و متاسفانه این آسیب پدیده‎ای است که درهمه استان‌های کشور قابل مشاهده است و در برخی استانها عملا به تهدید اجتماعی تبدیل شده است.

کوهی نسبت ازدواج به طلاق استان کرمانشاه در سال گذشته را 3.8 اعلام و بیان کرد: این عدد نشان دهنده این است که به ازای هر 3.8 مورد ازدواج یک مورد طلاق به ثبت رسیده و متاسفانه نسبت ازدواج به طلاق در استان در سال های اخیر روند کاهشی داشته و از 5.2 در سال 1391 به 3.8 درسال گذشته رسیده است.

وی گفت: استان کرمانشاه رتبه هشتم طلاق را در کشور دارد و بیشترین موارد طلاق در محدوده سنی 20 تا 30 سال رخ می‌دهد طبق گزارشات به دست آمده دخالت اطرافیان با 12 درصد، سوءظن و بدبینی با 10 درصد و اعتیاد با 9 درصد مهم ترین علل طلاق دراین تعداد پرونده بوده است.

 

انتهای پیام/ز

 بیشترین طلاق ها در سن 20 تا 30سالگی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار