مراسم تودیع و معارفه روسای سازمان میراث فرهنگی برگزار شد/ اظهارات معاون اول رئیس جمهور درباره توسعه اقتصاد گردشگری

مراسم تودیع و معارفه روسای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم تودیع و معارفه روسای سازمان میراث‌فرهنگی با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، زهرا احمدی‌پور رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی، علی اصغر مونسان رئیس جدید این سازمان برگزار شد.

مصطفی کواکبیان نماینده مجلس، پیروز حناچی معاون وزیر راه و شهرسازی، مهرعلیزاده، رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی تهران، ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، قشقاوی معاون وزارت خارجه و کاظم جلالی نماینده مجلس از دیگر حاضران این مراسم بودند.

مراسم تودیع و معارفه روسای سازمان میراث فرهنگی برگزار شد/ اظهارات معاون اول رئیس جمهور درباره توسعه اقتصاد گردشگری

این مراسم با حضور مدیران استانی و معاونان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مدیران پژوهشگاه این سازمان و جمعی از روسای تشکل‌های خصوصی گردشگری در سالن همایش‌های این سازمان برگزار شد.

در این مراسم، تابلویی به رسم یادگار از سوی اسحاق جهانگیری به زهرا احمدی‌‌پور به پاس ٩ ماه ریاست اهدا شد و سپس حکم ریاست این سازمان به علی‌اصغر مونسان اعطا شد.

 

علی اصغر مونسان: غفلت از سرمایه عظیم گردشگری قابل گذشت نیست

رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی گفت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری باید گردشگری را به عنوان یک اقتصاد مکمل به شهرهای مستعد بکشانیم. بیشتر بخوانید

۶ سال پیش
اسحاق جهانگیری: درآمد گردشگری از نفت هم می‌تواند بیشتر باشد

معاون اول رئیس جمهور گفت: اگر به تحقق اقتصاد مقاومتی فکر می‌کنیم، باید به گردشگری توجه کنیم. بیشتر بخوانید

۶ سال پیش
احمدی‌پور: برنامه ملی برای توسعه‌ گردشگری نداریم

رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی گفت: تا به حال دو برنامه ملی در زمینه توسعه گردشگری تدوین شده اما هرگز اجرایی نشده است. بیشتر بخوانید

۶ سال پیش

 در بخش دیگری از این مراسم، بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی از رئیس جمهور و معاون اول وی درخواست کرد نهادها و وزارتخانه‌ها را به تسهیل کار و همکاری بیشتر ترغیب کنند.

وی افزود: تودیع و معارفه رئیس سازمان میراث فرهنگی فقط به جا‌به‌جایی رئیس سازمان میراث فرهنگی منحصر نمی‌شود و در واقع تودیع و معارفه دو دولت است.

همچنین، کاظم جلالی نماینده مجلس در این مراسم گفت: امروز جایگاه گردشگری فقط جایگاه جذب توریست نیست؛ جایگاه اقتصادی، سیاسی و توریستی است. این شایسته جمهوری اسلامی نیست که ترازی منفی در گردشگری داشته باشد. به هرحال ما امیدواریم همه کمک کنند در جهت گردشگری کشور به یک رشد برسیم.

مراسم تودیع و معارفه روسای سازمان میراث فرهنگی برگزار شد/ اظهارات معاون اول رئیس جمهور درباره توسعه اقتصاد گردشگری

این نماینده مجلس افزود: ما نباید تمام نیازها در این حوزه را از سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی داشته باشیم. نگاه ما باید به این سازمان تغییر کند و همه دست به دست هم دهیم برای تعالی این سازمان و کارهای مرتبط با آن. در مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم توسعه برنامه های خوبی درنظر گرفته شده است. البته ما به دنبال برنامه ریزی بیشتر هستیم.

جلالی اظهار داشت: ما باید از دکتر احمدی‌پور تشکر فراوان کنیم که با همه وجود در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی تلاش کرد. البته زمان ایشان کم بود. همچنین دکتر مونسان نیز از مدیران پرتوان و نخبه کشور است و در مدیریت اجرایی کشور، تجربیات فراوانی دارد. دکتر مونسان در حوزه کاری قبلی خود در منطقه آزاد کیش، تحول فراوانی ایجاد کرد. یکی از مشخصه‌های او بی حاشیه بودن است. امیدواریم یک تحول گسترده در سازمان شاهد باشیم.

 

انتهای پیام/

 

آغاز رسمی ریاست علی اصغر مونسان در سازمان میراث فرهنگی

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار