رازانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

نشست مشترک مسئولان کرمانشاه با استاندار دیالی برای انجام توافق نهایی بازگشایی مرز خسروی

استاندار کرمانشاه از برگزاری نشستی مشترک با استاندار دیالی درباره مسائل اجرایی و استقرار گیت‌های مورد نیاز در مرز خسروی خبر داد.

افزایش گیت‌ها در مرز خسروی/ملاقات با مسئولان استان دیالی برای توافقات نهایی/تاکید وزارت کشور بر صدور ویزای فردی زائران اربعیناسدالله رازانی استاندار کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان درباره تصمیمات اتخاذ شده وزارت کشور و استان متبوعش به منظور برگزاری مراسم اربعین اظهار داشت: طی جلساتی که در وزارت کشور برگزار کردیم قرار شد زائران اربعین از مرز خسروی به عنوان یکی از مسیرهای مورد نظر تردد کنند.

وی با بیان اینکه مرز خسروی سابقه عبور زائران را در سالهای اولیه بازگشایی مسیر کربلا دارد، افزود: خسروی به عنوان مرزی رسمی دارای یکی از قدیمی‌ترین گمرک‌های کشور است، لذا شرایط بهتری را نسبت به سایر مرزها دارد.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: در قصر شیرین و خسروی تاسیساتی از جمله 16 هتل آماده پذیرایی از زائران عتبات ساخته شد و در این راستا پیش بینی‌هایی هم باید برای پارکینگ سواری‌ها و اتوبوس‌ها در نظر بگیریم که در چهار نقطه این پیش‌بینی صورت گرفته است.

رازانی ادامه داد: در فراهم سازی زیرساخت‌های جاده‌ای در برخی موارد نیاز به روکش آسفالت داشتیم که البته این کار تا اندازه‌ای انجام شده و در برخی نقاط از جمله حدفاصل قصر شیرین تا خسروی باید دور برگردان‌، محل‌های توقف و پیاده شدن مسافران را ایجاد می‌کردیم که این اقدام در دستور کار قرار دارد.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: 24 گیت‌گذرنامه در مرز خسروی وجود داشت که توانستیم 34 گیت دیگر به آن اضافه کنیم بنابراین حدودا با استفاده از  60 گیت گذرنامه، عبور زائران از این مسیر انجام می‌شود البته سایر امکانات و تاسیسات مورد نیاز برای استقرار پلیس، نیروی انتظامی، محل استقرار اورژانس، اردوگاه برای هلال احمر و اقامت مردم همگی در حال پیش بینی است و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

وی گفت: اخیرا وزیر کشور عراق با وزیر کشورمان ملاقات و دیدار داشت و  خوشبختانه در جریان این دیدار موافقت نامه‎ای امضا شد که مسئولیت برگزاری اربعین در آن سوی مرز هم  بر عهده کشور عراق گذاشته شد.

رازانی خاطرنشان کرد: قرار است نشست مشترکی هفته آینده میان استاندار و مدیران کرمانشاه با استاندار دیالی که استان روبه روی ما در کشور عراق است، برگزار شود، این دیدار  یا در مرز خسروی یا در استان دیالی عراق انجام می‌شود و درباره مسائل اجرایی و استقرار گیت‌های مورد نیاز در پایانه داخل عراق به توافق نهایی می‌رسیم تا همه تمهیدات لازم را برای اینکه از این مرز مسافر داشته باشیم مهیا می‌کنیم.

استاندار کرمانشاه با اشاره به تعداد زائرانی که قرار است از مرز خسروی به عتبات مشرف شوند، یادآور شد: طبق توافق وزارت کشور، امسال به عنوان اولین سالی که مرز خسروی بعد از سالها تعطیلی بازگشایی می‌شود، قرار است تعداد زائران از 500 هزار نفر تجاوز نکند لذا ما خودمان را برای پذیرش این تعداد زائر آماده می‌کنیم.

وی همچنین درباره لغو روادید در مراسم اربعین گفت: مقامات استانی برای تصمیم گیری درباره روادید نقشی ندارند و این موضوع میان دو دولت تعیین تکلیف می‌شود؛ البته هنوز درباره این موضوع تغییری نسبت به گذشته ایجاد نشده و دولت عراق همچنان بر صدور روادید تاکید دارد، بنابراین اگر در این زمینه هرگونه تصمیمی اتخاذ یا صدور روادید لغو شود مراتب آن از سوی وزارت کشور یا ستاد مرکزی اربعین اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رازانی در پایان درباره صدور ویزای الکترونیک اظهار داشت : ویزا به صورت الکترونیک صادر می‌شود که بخشی از این اقدام در اربعین سال گذشته انجام شد، البته وزارت کشور پیشنهادی دارد که ویزا به صورت فردی صادر شود چراکه ویزا به صورت گروهی عملا مشکلات زیادی ایجاد خواهد کرد ولی ویزای فردی به سهولت عبور زائران کمک می‌کند.

انتهای پیام/

آخرین وضعیت بازگشایی مرز خسروی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار