کودکان داعشی‌های سودانی در لیبی به کشورشان بازگردانده شدند

چهار کودک سودانی که والدین‌شان داعشیشان در لیبی کشته شده‌اند، به کنسولگری سودان تحویل داده شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، چهار کودک اهل سودان که گفته می‌شود خانواده‌های آن‌ها عضو گروه تروریستی داعش در سرت لیبی بوده‌اند و هم‌اکنون کشته شده‌اند، روز گذشته (یکشنبه) برای بازگردانده شدن به کشورشان، به کنسولگری سودان تحویل داده شدند.

شهر سرت از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ به یکی از اردوگاه‌های گروه تروریستی داعش تبدیل شده بود؛ اما نیرو‌های لیبی با حمایت حملات هوایی آمریکا این گروه را از شهر بیرون راندند. در آن زمان صد‌ها نفر از افراد خارجی برای پیوستن به گروه تروریستی داعش به سرت لیبی سفر می‌کردند.

ده‌ها زن و کودک در پایان نبرد با داعش بوسیله نیرو‌های امنیتی لیبی در شهر مصراته بازداشت شدند. در میان این بازداشتی‌ها، شهروندانی از کشور‌های تونس، مصر، سودان، سنگال، چاد و نیجریه به چشم می‌خورد.

تاکنون ۲۱ کودک لیبیایی به خانواده‌هایشان بازگردانده شده‌اند. در ماه ژوئن هم ۸ کودک به مقامات سودان تحویل داده شدند و به کشورشان بازگردانده شدند. هم‌اکنون ۱۱ زن و کودک سودانی دیگر در مصراته در بازداشت به سر می‌برند.

یکی از اعضای جمعیت هلال احمر در مصراته از همه کشور‌هایی که تاکنون نسبت به تحویل این کودکان واکنشی نشان داده‌اند درخواست کرد که به عنوان یک اقدام بشردوستانه این کودکان را تحویل بگیرند تا آن‌ها هم بتوانند به آغوش بستگانشان بازگردند.


انتهای پیام/

کودکان داعشی‌های سودانی به کشورشان بازگردانده شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار