رییس مرکز ژنتیک جنوب کشور خبر داد:

پیشگیری از تولد ۷۰۰ کودک معلول در شیراز

رییس مرکز ژنتیک جنوب کشور گفت: تاکنون از به دنیا آمدن بیش از 700 نوزاد معلول در مرکز ژنتیک پزشکی جنوب کشور در شیراز جلوگیری شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ تابعی رییس مرکز ژنتیک جنوب کشور با اشاره به انجام آزمایش‌های ژنتیک و طرح غربالگری زوجین از 6 سال پیش در این مرکز، گفت: تاکنون از تولد ۷۰۰ نوزاد معلول در شیراز جلوگیری شده است.


وی از انجام انواع آزمایش های ژنتیکی قبل و حین بارداری برای بانوان خبر داد و افزود: انجام آزمایشات تالاسمی، دوشن، هموفیلی، نقص عضلانی و بیماری های میتو کندریایی از مهمترین خدماتی است که در این مرکز ژنتیکی ارائه می شود.


تابعی اظهار کرد: با راه اندازی مرکز ژنتیک پزشکی جنوب کشور علاوه بر کاهش بیماری های ژنتیکی، بیماری تالاسمی و هموفیلی نیز در استان فارس ریشه کن شده‌ است.


وی بیان کرد: با توجه به این که هزینه برخی آزمایش‌ها زیاد است و برخی بیمه‌ها متقبل آن نمی‌شوند ، برخی افراد از انجام آزمایش ها امتناع کرده که این امر باعث تولد نوزادان معلول می‌شود.


مرکز ژنتیک‌جنوب کشور در خیابان قصردشت شیراز واقع شده است که روزانه حدود ۳۰۰ نفر مراجعه کننده از فارس و سایر استان های جنوب کشور دارد.
انتهای پیام/ر

جلوگیری از تولد 700 کودک معلول در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار