برگزاری دومین جشنواره برترین‌های مساجد استان کردستان

جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان در امر بسیج گفت:دومین جشنواره برترین‌های مساجد در کردستان با همت سپاه بیت المقدس استان برگزارمی شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛رمضان بهزادی با توجه به اینکه در استان کردستان ۲ هزار و ۴۱ مسجد وجود دارد و این شهر به نام  شهر مناره‌ها شهرت دارد، گفت: این جشنواره در قالب یک برنامه ‎ ریزی بزرگ و همزمان در مراکز استان و مراکز کلیه شهرستان‌ها اجرا می‌شود.

وی افزود: در جشنواره امسال از ۱۵۰ رکن و ۳۰ مسجد ۱۰ مسجد در سنندج و ۲۰ مسجد در شهرستان های استان تجلیل خواهد شد،

جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان بیان کرد: در این جشنواره از ۵ رکن برتر مسجد ازجمله امام جماعت، هیئت امنا، خادم مسجد، کانون های فرهنگی و مردم  ارکان مساجدنیز تجلیل می شود.

بهزادی بیان کرد: برای انتخاب مساجد برتر شاخص‌های عمومی و اختصاصی در نظر گرفته‌ایم که ولایت مداری، تعامل با سایر ارکان، فضاسازی عمومی فرهنگی، تعامل با قشر خواهران و... از شاخص‌های عمومی و حضور به موقع در نمازهای جماعت و اقامه نماز، رسیدگی به امور مساجد محل، نقش آفرینی در حلقه‌های صالحین و نقش آفرینی در شورای امر به معروف و نهی از منکر از شاخص‌های اختصاصی انتخاب مساجد برتر هستند.

جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره گفت: گرامیداشت روز جهانی مسجد، تبیین نقش محوری مساجد در جامعه، پاسخ به هجمه‌های علیه مساجد، توجه به نقش مساجد در وحدت جهان اسلام و ... از اهداف عمومی این جشنواره است.

۳۰ مرداد ماه (21 آگوست) از سوی کنفرانس اسلامی روز جهانی مساجد نام گذاری شده است .

انتهای پیام/م

برگزاری مراسم روزجهانی مساجد در استان کردستان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.