ضرورت پیشگیری از مرگ و ناتوانایی زودرس در بیماران دیابتی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز بر ضرورت پیشگیری از مرگ و ناتوانایی زودرس در بیماران دیابتی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در دومین نشست مدیریت سلامت گفت: به دلیل ناپایداری در تصمیم گیری‌ها در حوزه‌ی سلامت در چند سال اخیر نیاز به مدیریت پایدار در این حوزه وجود دارد و در خصوص بیماری دیابت نیز نیاز به همت دسته جعی مسئولان ارائه دهنده‌ی خدمات و سازمان‌های مردم نهاد است.

وی افزود: با وجود بهبود خدمات درمانی در دولت تدبیر و امید، این خدمات پاسخگوی نیازهای مردم در حوزه‌ی سلامت نیست و از این رو نیاز به تلاش بیشتری برای جلب رضایت مردم است.

وی با اشاره به ضرورت مدیریت بیشتر در کنترل بیماری دیابت عنوان کرد: ارائه دهندگان خدمت به این بیماران باید مدیریت شده و سازمان‌های مردم نهاد و مردم را نیز مدیریت کنند.

صومی گفت: در هر ارزیابی باید تمامی ارگان‌های بیماران دیابتی معاینه و بررسی شود و نباید تنها به تزریق انسولین اکتفا کرد.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش دستگاه‌های دیالیز برای بیمارانی که مبتلا به نارسایی کلیه ناشی از دیابت شده‌اند، بیان کرد: طبق اصول برای هر پنج بیمار دیالیزی باید یک دستگاه دیالیز وجود داشته باشد و با وضعیت موجود مبتلایان به فشار خون بالا و دیابت در کشور ما نیاز به بهبود ارائه‌ی خدمات در این حوزه است.

وی افزود: پیشگیری، تشخیص به موقع و کنترل عوارض بیماری از جمله مواردی هستند که اگر به موقع عملیاتی نشوند، تزریق اعتبار تبعات منفی را جبران نخواهد کرد.

گفتنی است :دومین نشست تخصصی مدیریت دیابت به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در مرکز ملی مدیریت سلامت تبریز برگزار شد.

 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار