وزیر صهیونیست: روابط ما با ترامپ مهمتر از محکوم کردن نژادپرستی است

وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی علت سکوت تل آویو در برابر حوادث نژادپرستانه شارلوتسویل را فاش کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، «ایوب کارا»، وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی اعلام کرد: اسرائیل باید نازیسم را محکوم کند؛ اما روابط ما با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مهم‌تر از محکوم کردن نژادپرستی است.

ایوب کارا که یکی از نزدیک‌ترین وزرای رژیم صهیونیستی به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم محسوب می‌شود، افزود: «اسرائیل باید پس از جنجال‌های به پا شده در خصوص واکنش دیرهنگام ترامپ به خشونت‌های شارلوتسویل در ایالت ویرجینیا، از رئیس جمهور آمریکا حمایت کند.»

این وزیر که خود یهودی نیست، خاطرنشان کرد: «به دلیل ارتباط خاص ما با آمریکا، باید اظهارنظر‌ها درخصوص نازی‌ها را با تناسب خوبی بیان کنیم. ما باید نازیسم را محکوم کنیم و من به عنوان یک وزیر هر کاری که لازم باشد برای توقف گسترش آن انجام می‌دهم. اما ترامپ بهترین رئیس جمهور آمریکاست که اسرائیل (دوستی با آن را) تجربه کرده است. رابطه ترامپ با نخست وزیر اسرائیل فوق العاده است و پس از تحمل سال‌های طاقت فرسای ریاست جمهوری باراک اوباما، ترامپ هم اکنون رئیس یک دنیای آزاد است و ما نباید بگذاریم کسی به او آسیب برساند.»

علاوه بر دونالد ترامپ، بنیامین نتانیاهو هم بخاطر محکوم نکردن خشونت‌های گروه‌های راست افراطی در آمریکا مورد انتقاد قرار گرفته است. نتانیاهو در واکنش به این حملات در حساب توییتر خود در پیامی ابهام آمیز نوشت: «از اظهارات یهودی ستیزانه، نئونازی و نژادپرستانه به خشم آمده ام. همه باید با این گونه نفرت پراکنی‌ها مخالفت کنند.»

روز شنبه هفته گذشته درگیری‌های خشونت آمیزی میان فعالان ضدنژادپرستی و گروه‌های راست افراطی در شارلوتسویل ویرجینیا رخ داد. در این درگیری‌ها یک خودرو شماری از تظاهرکنندگان را زیر گرفت. در این حادثه یک نفر کشته و ۱۹ نفر مجروح شدند. دونالد ترامپ روز دوشنبه (دو روز پس از حادثه) این خشونت‌ها را محکوم کرد. محکوم شدن دیرهنگام این حوادث از سوی دونالد ترامپ و اینکه وی هر دو طرف را مقصر وقوع این خشونت‌ها دانسته است، انتقاد گروه‌های مختلف را به دنبال داشت. رژیم صهیونیستی هم به صورت علنی این خشونت‌ها را محکوم نکرد.


انتهای پیام/

 

علت سکوت تل آویو در برابر حوادث نژادپرستانه شارلوتسویل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۵:۴۱ ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
آخه اگه اسراییل نژاد پرستی رو محکوم کنه اونوقت خودشو محکوم کرده
آخرین اخبار