توصیه های بهداشتی برای حجاج

کارشناس مسئول مراقبت بهداشتی مرزی استان کرمانشاه گفت: حجاج توصیه‌ های بهداشتی را در سفر حج و در بازگشت جدی بگیرند تا سلامت آنان تهدید نشود.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛کیوان خاصی کارشناس مسئول مراقبت بهداشتی مرزی استان کرمانشاه گفت: نخستین و مهم‌ترین توصیه برای حجاج استفاده از آب آشامیدنی و غذای سالم است، متاسفانه اغلب بیماری‌ها از طریق آب ناسالم و فاسد شدن مواد غذایی به دلیل گرمای هوا ایجاد می‌شود.


وی بروز بیماری‌های تنفسی را از دیگر مشکلات عنوان کرد و گفت: حجاج باید از افرادی که دچار علائم سرماخوردگی و عفونت تنفسی هستند، حداقل به میزان ۲ متر فاصله داشته باشند و هنگامی که افراد دچار این علائم بیماری شدند، از در آغوش گرفتن، دست دادن و روبوسی خودداری کنند و به پزشک یا نزدیک ترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.


خاصی در ادامه بیان کرد: کسانی که سرفه و تب دارند باید برای پیشگیری از انتقال بیماری، از تماس با افراد بپرهیزند و حین عطسه و سرفه نیز دهان و بینی خود را با دستمال بپوشانند و از دور انداختن دستمال آلوده در محیط خود داری کنند و در اسرع وقت به پزشک مراجعه شود.

گفتنی است روز گذشته اولین کاروان از حجاج به بیت الله الحرام اعزام شدند.

 

انتهای پیام/ز

حجاج از اب و غذای سالم استفاده کنند



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار