آتشی: اختلاف بسکتبال ایران و استرالیا زیاد است

کارشناس بسکتبال کشومان گفت: اختلاف بسکتبال ایران و استرالیا نزدیک به 15 امتیاز است، با این حال بازیکنان ما در مقابل این تیم چیزی کم نگذاشتند.

آتشی : اختلاف بسکتبال ایران و استرالیا زیاد است / شکست لبنانب ها تا مدت ها در یادشان می ماندعنایت آتشی کارشناس بسکتبال کشورمان در گفت و گو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،، در خصوص ترکیب اعزامی تیم ملی بسکتبال کشورمان به مسابقات کاپ آسیا گفت :
انتخاب ترکیب تیم ملی با سرمربی است . به نظرم تیم ملی در این مسابقات ترکیب مناسبی داشت و بازیکن خوب دیگیری نبود که از این مسابقات جا بماند .

کارشناس بسکتبال کشورمان در ادامه و در خصوص رقابت های تیم ملی در مرحله مقدماتی رقابت های کاپ آسیا و بازی در مقابل لبنان عنوان کرد: تیم هایی که در مرحله مقدماتی با ما بازی کردند تیم های سطح بالایی نبودند و با تیم کشورمان فاصله فنی داشتند به همین دلیل ما توانستیم در 3 بازی نخستمان در مقابل تیم های هند ، سوریه و اردن به برتری برسیم .

شکست در مقابل ایران تا مدت ها در ذهن لبنانی ها باقی می ماند

بازی با لبنان برای ما دیگر بازی ها متفاوت بود. اگرچه لبنانی ها هم با ما فاصله فنی داشتند اما تلاش کردند تا در مقابل 6 هزار هوادارشان با انجام حرکات زشت و ناشایست تمرکز بازیکنان و کادر فنی ما را بر هم بزنند با این حال کادر فنی و بازیکنان ما توانستند شرایط را به خوبی کنترل کنند و در نهایت با ارائه یک بازی خوب شکست سختی را به این تیم وارد کنند . شکستی که بدون شک مدت ها در ذهن مردم لبنان که بسکتبال را رشته اول خود می دانند باقی می ماند.

او در ادامه و در مورد این مسئله که استرالیا به نوعی با تیم دوم خود در این مسابقات حاضر شده است گفت: بدون شک هر کشور و هر تیمی همیشه به دنبال حفظ آبرو و موفقیت است. استرالیایی هم تشخیص دادند که با این ترکیب، نخستین تورنومنت آسیایی خود را تجربه کنند . ما در پایان هم دیدیم که آن ها موفق بودند و با ارائه یک سیستم بسکتبال امروزی و پیشرفته در دفاع و حمله توانستند به قهرمانی آسیا برسند.

ایران و استرالیا نزدیک به 15 امتیاز اختلاف دارند

 اختلاف ایران و استرالیا بین 10 تا 15 امتیاز است و بسکتبال ما اختلاف زیادی با استرالیا دارد . به هر صورت نباید فراموش کرد که استرالیایی ها امروزی بازی می کنند و ساختار متفاوتی با ما دارند . استعدادیابی استرالیایی ها از مدرسه شروع می شود و آن ها در مسابقات و لیگ های مختلفی همچون لیگ های دانشگاهی بازی می کنند و سپس به تیم های باشگاهی و تیم ملی می رسند . از نظز فنی هم آن ها از شرایط بهتری در امکانات ، تجهیزات مدرن و لیگ برخوردارند و سرمایه گذاری های خوبی در باشگاه ها و لیگ این کشور انجام می شود.

او ادامه داد : استرالیا نخستین بار بود که در آسیا بازی می کرد و به نظرم حضور این تیم در آسیا می تواند باعث پیشرفت این رشته در سراسر قاره شود . ما از این پس مجبوریم برای آن که بتوانیم با تیم های مانند استرالیا و نیوزلند مقابله کنیم سرمایه گذاری کنیم ، برنامه ریزی مناسب داشته باشیم و در تورنومنت های مختلفی شرکت کنیم تا به آمادگی برسیم .

بازیکنان تمام تلاششان را در مقابل استرالیا به کار گرفتند

کارشناس بسکتبال کشورمان در پاسخ به این سوال که آیا ملی پوشان پیش از بازی مقابل استرالیا به نوعی خود را از پیش بازنده می دانستند عنوان کرد :
استرالیایی ها بازی خوبی را آغاز کردند و در دفاع و حمله بسیار مستحکم و خوب نشان دادند . همین مسئله ما را کمی با مشکل مواجهه کرد در ادامه هم خستگی بازیکنان از بازی قبلی در مقابل کره جنوبی خود را نشان داد و بازیکنان پس از آن که دیدند کار زیادی از دستشان بر نمی آید سرعت بازی را کم کردند. با این حال نباید فراموش کرد که تلاش بازیکنان زیاد بود و ما دیدیم که در پایان حامد حدادی هم توانست به عنوان بهترین بازیکن آسیا انتخاب شود همچنین بازیکنانی مانند ارسلان کاظمی ، محمد جمشیدی ، بهنام یخچالی ، سجاد مشایخی از جان مایه گذاشتند و با تمام توان بازی کردند .
او ادامه داد : اوشین ساهاکیان ، روزبه ارغوان ، نوید نیکتاش و دیگر ملی پوشان هم تلاش زیادی کردند و بازی خوبی را ارائه دادند.

حدادی نقش بسیار زیادی در تیم ملی دارد

آتشی در پاسخ به این سوال که اگر حدادی از تیم ملی برود ما با چه مشکلاتی مواجه می شویم اظهار کرد : این مسئله یک واقعیت است که نبود حامد حدادی در تیم ملی باعث ایجاد مشکلات زیادی برای ما می شود . این بازیکن یک وزنه سنگین به حساب می آید و از نظر روحی ، روانی و فنی تاثیر زیادی بر روی عملکرد تیم ملی دارد.

کارشناس بسکتبال کشورمان در پایان و در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی نیاز دارد تا با یک مربی خارجی کار کند عنوان کرد : ما اگر مربی خارجی هم دعوت کنیم هیچ کدام از مربیان درجه اول جهان نیستند که بتوانند کار فوق العاده ای انجام دهند . ما در حال حاضر حدود 6 مربی خوب داریم که حاتمی یکی از آن ها است . بدون شک عملکرد این مربی در این مسابقات یک نکته مثبی است که در کارنامه اش ثبت می شود .

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار