سیصد و پنجاه هزار نفر در حوادث جاده ای مجروح شدند

کارشناس مسئول پیشگیری از حوادث معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: میانگین سنی فوت شدگان در حوادث جاده ای سی و پنج سال است و جوانان قربانیان اصلی حوادث هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محمدرضا بیات کارشناس مسئول پیشگیری از حوادث معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: مهمترین نکته رعایت قوانین و پرهیز از سرعت وسبقت غیر مجاز و توجه به علائم راهنمایی و رانندگی و هشدارهای پلیس است .


وی ضمن توصیه به رعایت نکات فوق گفت: رانندگان حتماً قبل از سفر سیستم ایمنی ، ترمزها، چراغ ها ، برف پاک کن ، روغن ترمز‌ و موتور و سیستم فنی خودرو خود را کنترل کنند.


بیات آمادگی جسمی و روحی راننده، اطلاع ازطول مسیر و مسافت مسافرت، برنامه ریزی جهت تقسیم مسیر و استراحت بغدادی و نیم ساعت رانندگی در جای امن و مناسب، انجام حرکات نرمشی ، صرف چای ومیوه جهت تجدید قوای جسمی و تمرکز راننده را از جمله موارد مؤثر در کاهش تصادفات و حوادث جاده ای دانست .


وی همچنین عدم استفاده از موبایل و عدم مصرف تنقلات و چای درحین رانندگی ، پرهیز از صحبت با راننده ودر صورت خستگی وخواب آلودگی پرهیز از رانندگی و اطلاع از شرایط جوی و وضعیت آب وهوایی را به مسافران تابستانی توصیه کرد.


این کارشناس مسئول پیشگیری از حوادث  گفت: متاسفانه هر ساله حدودهفده هزار نفر از هموطنان ما درجاده ها قربانی می شوند و جانشان را از دست می دهند و حدود سیصدوپنجاه هزار نفر مصدوم و مجروح می شوند و این در صورتی است که این آمار با رعایت قوانین و همچنین رعایت نکات ایمنی قبل از سفر قابل کنترل است.

 

انتهای پیام/ز

حدود17 هزار نفر در جاده های قربانی می شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار