مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری یزد؛

قومیت و تابعیت مانع از ارائه خدمات به کودکان نیست

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری یزد درنشست کارگروه زنان وخانواده استان گفت: قومیت و تابعیت مانع از ارائه خدمات به کودکان نمی شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ نشست کارگروه زنان و خانواده استان یزد با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد، مدیرکل بانوان و خانواده استانداری، دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک و جمعی از مدیران استان در سالن شهید موحدین استانداری برگزار شد.

رقیه کرمانیان در این جلسه گفت: کرامت انسانی سن، جنس و قومیت نمی شناسد؛ بر همین اساس حقوق کودک به عنوان فردی که توان گرفتن حق خود را ندارد بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه توسعه مرهون پرورش کودکان سالم است، افزود: با تاکید امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، اسناد بالادستی در حوزه حقوق کودک تدوین شده و کشور ایران به کنوانسیون جهانی حقوق کودک پیوست است.

این مقام مسئول تاکید کرد: استان یزد یک و چهار دهم از جمعیت کشور را در خود جای داده است که ازاین تعدد 386 هزار نفر کودک هستند. 

کرمانیان با بیان اینکه کودکان یزدی 188 نفر پسر و 168 نفر دختر هستند؛ تصریح کرد: مواردی از ازدواج و بارداری دختران یزدی در سنین پایین گزارش شده و 16 مورد ولادت از کودکان زیر 15 سال گزارش شده است.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری یزد در پایان اظهار داشت: تعداد کودکان فوت شده ریز یک سال استان یک نفر پسر و 24 نفر دختر گزارش شده است.

انتهای پیام/ص

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار