مدیر امور شعب صندوق قرض‌الحسنه کمیته امداد سیستان و بلوچستان خبر داد:

اختصاص بیش از ۳ هزار وام کارگشایی به مددجویان کمیته امداد

مدیر امور شعب صندوق قرض‌الحسنه کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: امسال 3 هزار و ۶۰۱ وام کارگشایی با اعتباری بیش از ۹۴ میلیارد و ۱۸۴ میلیون ریال به متقاضیان و خانواده‌های نیازمند تحت حمایت پرداخت‌ شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،به نقل از روابط عمومی کمیته امداد سیستان و بلوچستان، صابر ملاشاهی مدیر امور شعب صندوق قرض‌الحسنه کمیته امداد سیستان و بلوچستان در جلسه شورای مدیران به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت پرداخت وام ضروری به مددجویان در سال جاری پرداخت.

صابر ملاشاهی   گفت: کمیته امداد امام (ره) از بدو تأسیس نسبت به توسعه و ترویج سنت قرض‌الحسنه اهتمام داشته و خدمات شایسته‌ای برای رفع نیازهای ضروری جامعه هدف مانند ایجاد اشتغال، هزینه‌های ازدواج، تهیه جهیزیه درمان، بیماری، ساخت، تأمین و تعمیرات مسکن و کمک‌هزینه‌های تحصیلی ارائه کرده است.

وی با اشاره به اینکه اولویت اصلی این نهاد توانمندسازی نیازمندان است، افزود: در همین رابطه سال گذشته در جهت تحقق کامل وظایف محوله در اساسنامه کمیته امداد، چشم‌انداز و سیاست‌های کلی برنامه پنج‌ساله به‌منظور تسریع در پرداخت وام به مددجویان، تجهیز منابع و مدیریت بهینه آن با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی، صندوق قرض‌الحسنه امداد «ولایت» تأسیس‌شده است.

مدیر امور شعب صندوق قرض‌الحسنه کمیته امداد سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۱۱۸ میلیارد و ۷۲۶ میلیون ریال تسهیلات اشتغال‌زایی و ۱۰۰ میلیارد و ۸۶۴ میلیون و ۱۱۰ هزار ریال وام کارگشایی پرداخت‌شده است، ادامه داد: همچنین امسال سه هزار و ۶۰۱ مورد تسهیلات کارگشایی به‌صورت قرض‌الحسنه در اختیار مددجویان و اقشار نیازمند تحت حمایت قرار گرفت این در حالی است که میزان تحقق وام پرداختی این استان نسبت به‌پیش بینی‌های صورت گرفته، ۴۴ درصد رشد داشته است.

ملاشاهی مطرح کرد: تمامی پرداخت‌های صندوق قرض‌الحسنه امداد "ولایت" به مددجویان و نیازمندان در جهت ایجاد اشتغال، درمان، مسکن و کارگشایی با نظارت مدیریت‌های کمیته امداد سطح استان صورت می‌گیرد و به‌تدریج تسهیلات پرداختی با کارمزد ۴ درصد در صندوق ثبت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اعطای تسهیلات اشتغال زایی در چارچوب دستورالعمل‌های این صندوق با اولویت زنان سرپرست خانوار و فرزندان مددجو است، افزود: به‌منظور حمایت از اشتغال‌های کوچک و خانگی، تسهیلات اشتغال‌زایی تا سقف ۴۵۰ میلیون ریال در بخش خودکفایی به افراد جویای کار و متقاضی سرمایه‌گذاری و کار در منزل اعطا می‌شود.

مدیر امور شعب صندوق قرض‌الحسنه کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان افزود: تاکنون پنج میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریال از محل منابع دولتی و ۱۶ میلیارد ریال از طریق وصول مطالبات به صندوق اختصاص‌یافته که مجدداً ۹۷ درصد تسهیلات قرض‌الحسنه از این محل به مددجویان پرداخت‌شده است.

انتهای پیام/ع

پرداخت وام کارگشایی به مددجویان کمیته امدادسیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار