سیل جان ۷۰۰ نفر را در جنوب آسیا گرفت

با توجه به آمارهای اعلام‌شده، طی یک دهه اخیر، سیل جان نزدیک به ۷۰۰ نفر را در جنوب آسیا گرفته است.

سیل جان ۷۰۰ نفر رادر جنوب آسیا گرفتبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه اسکای نیوز؛ آمار سازمان‌های بشردوستانه حاکی از آن است که طی یک دهه اخیر، پدیده طبیعی سیل دست کم جان ۷۰۰ نفر را در کشور‌های جنوب آسیا گرفته است.

همچنین حدود ۱۶ میلیون نفر در بنگلادش، شمال شرق هند و نپال، به واسطه حوادث طبیعی که در نتیجه تغییرات آب و هوایی صورت گرفته، خانه‌های خود را از دست داده یا آواره شده‌اند.

بین ۲۰ تا ۳۰ درصد جمعیت کشور‌های نپال و بنگلادش تحت تاثیر حوادث طبیعی از جمله جاری شدن سیل و سیلاب‌ها قرا گرفته اند. همچنین ۴۵۰ هزار نفر از مردم استان آسام در هند به دلیل قرار گرفتن در مسیر سیل، به زندگی در اردوگاه‌های اضطراری تن داده اند.

در همین خصوص، سازمان بشردوستانه (CARE) در بیانیه‌ای نسبت به بدتر شدن وضعیت مناطقی که در معرض خطر سیل قرار دارند، هشدار داد و حمایت از بازماندگان حوادث طبیعی را یکی از بزرگترین چالش‌های پیش روی دولت‌ها اعلام کرد.

شرایط آب و هوا در فصل باران‌های موسمی در جنوب آسیا سالانه موجب کشته شدن ده‌ها نفر در کشور‌های این منطقه می‌شود. باران‌های موسمی در هند حدود ۴ ماه است و در این مدت بسیاری از خانه ها، مدارس، و مراکز آموزشی زیر آب فرو می‌روند و اهالی مجبور به استفاده از قایق برای تردد در خیابان‌ها می‌شوند. از سوی دیگر، سیل با تخریب راه‌های ارتباطی و راه آهن، روند امدادرسانی را مشکل می‌سازد.

در اوایل ماه جاری، ۴۶ نفر به دلیل سیل و رانش زمین در هند جان خود را از دست دادند. همچنین در نخستین موج سیل‌های ناشی از بارش باران‌های موسمی در غرب هند نزدیک به ۳۵۰ نفر کشته شدند.

انتهای پیام/

 

خسارات ناشی از وقوع سیل در جنوب آسیا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار