مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان:

بیش از ۹۶ حوزه سیل‌خیز در استان گلستان شناسایی شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان با اشاره به شناسایی بیش از ۹۶ حوزه سیل‌خیز در استان، گفت: یک میلیون و ۵۰۰ هکتار در استان گلستان نیازمند ایجاد طرح آبخیزداری است که تاکنون تنها ۷۵۰ هکتار آن انجام شده است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ابوطالب قزلسفلو ظهر امروز در جمع خبرنگاران درباره اجرای طرح‌های جلوگیری از سیل در استان اظهار داشت: سیل‌ها و شدت آنها در استان با توجه به تغییر الگوی بارش بسیار زیاد شده و با دبی‌های کاذب ایجاد می‌کند خسارت فراوانی به استان گلستان در سال‌های اخیر وارد شده که برای جلوگیری از این خسارت برای اجرای طرح‌های کوتاه مدت تقاضای 38 میلیارد تومان اعتبار شده است.

وی تاکید کرد: در استان گلستان بیش از 96 حوزه سیل‌خیز وجود دارد که با بارش‌های شدید باران به علت شیب تند خسارت فراوانی به زمین‌های کشاورزی، پل‌ها و منازل مسکونی مردم به خصوص در روستاها ایجاد می‌شود که برای جلوگیری از این پدیده ناخوشایند و کنترل این سیل‌ها در 5 نقطه استان سازه‌های کنترلی ایجاد شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان تصریح کرد: این سازه‌ها در چهل‌چای مینودشت، توسکستان گرگان، کومیان و تیل‌آباد آزادشهر، نوکنده، غازمحله کردکوی، زیارت و شصت‌کلا گرگان، دهنه محمد آباد ایجاد شده است، تا از خسارت سیل‌ها جلوگیری کند و رسوبات حاصل از سیلاب را جمع‌آوری کند و به کاهش خسارت سیل منجر شود.

قزلسفلو با بیان اینکه در شمال استان گلستان با توجه به شرایط رسی بودن خاک آن، امکان ایجاد چنین سازه‌های نیست، افزود: در شمال استان گلستان با هدف کاهش خسارت سیل‌ها بند خاکی ایجاد شده تا در وقوع سیلاب جاده‌ها و روستاها در وقوع سیلاب از خطرات آن حفظ شود.

وی تاکید کرد: یک میلیون و 500 هکتار در استان گلستان نیازمند ایجاد طرح آبخیزداری است که تاکنون750 هکتار انجام شده و برای اجرای کامل این طرح در سطح استان گلستان 386 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که با توجه به مطالعات انجام شده برای اجرای طرح‌های کوتاه مدت به بیش از 38 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان تصریح کرد: با توجه به مطالعات انجام شده و نقشی که سازه‌ها در خشکسالی و سیل استان داشته‌اند امیداواریم با محقق شدن اعتبارات لازم شاهد کاهش چشمگیر خشکسالی و سیل در استان باشیم.

انتهای پیام/پ

 

سیل در استان گلستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.